Laptop toevoegen aan netwerk met WRT54G

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mauro313

Gebruiker
Lid geworden
2 mei 2006
Ik heb mijn laptop deze week opnieuw geinstalleerd, en nu wil ik internet er opnieuw opzetten.
Alleen weet ik niet hoe ik dat nu moet doen, m'n router is een Linkys WRT54G.
Ik had gelezen dat je het mac adres aan de filterlijst moest toevoegen en ik heb dit geprobeerd maar dat werkte niet, (waarschijnlijk omdat hij het door de beveiliging tegenhoud??)

Weet iemand hoe ik nu de laptop aan het netwerk moet toevoegen, wat ik eventueel even moet uitschakelen en later weer moet aan zetten om het mac adres er in te zetten. Ik ben namelijk bang dat ik een instelling verander waardoor de router niet meer goed functioneert.

Heb je voorheen wel het mac-adress moeten toevoegen in je router? Dan staat het er nu nog steeds in (mac-adress van je laptop blijft altijd hetzelfde) Moet je geen wep-key invoeren?

Je hebt gelijk, het mac adres van m'n laptop staat idd nog in de router, alleen ik zou niet weten wat ik nu verder moet instellen om internet te krijgen?

Moet ik mischien bij Eigenschappen voor draadloze netwerkverbinding iets aanvinken of installeren?

Laatst bewerkt:
Dubbelklik op het icoon in de taakbalk van je draadloze netwerkkaart en kies voor Alle beschikbare netwerken weergeven. Selecteer je eigen router en vul eventueel de wep-key in. Dan zou het moeten werken.

Oke ik maar hij is zo beveiligd dat niemand in de omgeving de router kan zien. Dus k moet em eerst weer zichtbaar maken. Hoe doe ik dat?

Waarschijnlijk bedoel je dat de SSID op broadcast disabled (of zoiets) staat in de router. Dan zul je, het best met een computer die via een kabel aan de router zit, in het configuratuescherm van de router die instelling moeten wijzigen naar SSID enabled (of broadcast op Yes zetten) Dan zul je de naam van router weer zien bij de beschkbare netwerken en kun je de boel instellen.

Oke het is geluk en internet doet et weer op m'n laptop:D

Bedankt voor je hulp

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan