Laptop TOSHIBA A100 start w�l op: geen beeld

Status
Niet open voor verdere reacties.

falconry

Gebruiker
Lid geworden
17 aug 2001
Mijn laptop geeft plotseling geen beeld meer, dwz. hij start wel geheel op en ik hoor ook het signaal dat Windows is opgestart, maar ik krijg geen beeld.
Het scherm licht wel op, maar ik krijg geen beeld.....
Ik heb al flink gegoogled en heb bv. de accu een uur lang verwijderd en weer teruggezet, het geheugen eruit gehaald - schoongemaakt en teruggezet.
Als ik hem op een externe monitor aansluit, werkt alles perfect.
Wat kan het euvel zijn? Ik heb gelezen over zoiets als een backlight converter....

Loop het LCD kabeltje eens na wat van de laptop naar het scherm loopt. Als je de strip boven het toetsenbord losklikt zie je hem aan de linkerkant zitten.

Hallo

"Wat kan het euvel zijn? Ik heb gelezen over zoiets als een backlight converter.... "

"Het scherm licht wel op,"

Backlightinvertor kan het niet zijn , mits het scherm wel nog oplicht.

Zoals reeds eerder vermeld door " Dillondarko"

Controleer de datakabel die loopt v/h motherboard naar het t.f.t. paneel.

Een losgekomen datakabel is de meest waarschijnlijke oorzaak (motherboardzijde)

Een defekte datakabel is weinig waarschijnlijk , want dan heb je (meestal) vooraf andere symptomen , waar je geen melding van maakt.

Peter

Loop het LCD kabeltje eens na wat van de laptop naar het scherm loopt. Als je de strip boven het toetsenbord losklikt zie je hem aan de linkerkant zitten.

Hoe krijg ik deze strip losgeklikt?
Kun je mij dit wat nader duiden?!

Ik ga er maar niet aan klooien....

Ik heb besloten er maar niet verder aan te gaan sleutelen.
Ik mis de nodige kennis en vaardigheden om het beeld weer aan de praat te krijgen.

Wellicht is er een handige forum-lezer die belangstelling heeft voor deze laptop.
Doe maar een redelijk bod en dan heb je voor weinig geld een aardige laptop.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan