laptop toshiba krijgt opeens zwart scherm maar draait nog wel

• Onderwerp starter Onderwerp starter llego
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

llego

Gebruiker
Lid geworden
24 jun 2012
Hallo, Ik heb best wel een irritant probleem.

Dit is sinds vorige week gebeurd. Mijn laptop krijgt opeens uit het niets een zwart scherm.
Ik hoor dan wel dat mijn laptop nog steeds 'aan' staat. Ik hoor het nog wel draaien. Maar ik kan niks
meer doen. Dus moet ik het afsluiten door op de powerknop te drukken. Dit gebeurt heel random. Het gebeurt nooit tijdens een spel, wel erna af en toe. En soms als ik gewoon op het web zit te surfen.
Ik heb onlangs Norton utilities gedraaid in de hoop dat het dan opgelost wordt. maar dat is het niet helaas.

Heeft iemand suggesties wat ik kan doen ??

Dit kan van alles en nog wat te zijn :( en kan ook misschien iets met stroom-adapter snoer oof is ( wie weet ? ) video-kaart naar knopen :(

weet je misschien hoe ik kan weten wat de oorzaak precies is ???

Och nee ik denk dat ik je niet verder helpen kan :( helaas ! in dit geval zal ik zelf laptop moeten nakijken, maar als jouw laptop ietsjes te-warm gauw word dan of je stroom-adapter vervangen moet, oof iets met koeling wat mis is en/ of is inderdaad wat mis met je video-kaart, dat zijn slechts mijn eigen vermoedens ! maar je weet nooit misschien iemand anders hier komt met ook betere tip dat je ook beter helpen kan , gewoon afwachten dus ..
=============
PC service zeker helpen kan mocht je hier niemand, kunne' helpen ...:(

Laatst bewerkt:
Wat zijn de temperaturen? Post even screenshot van Speccy. Wanneer je het scherm beweegt als je een zwart scherm hebt, zie je dan weer iets van leven in het scherm?

Is het scherm op zwart gegaan of is het scherm uit??
Ook kun je bij de meeste laptops controleren of windows nog normaal werkt (m.i.v. het zwarte scherm natuurlijk) door bijv. caps lock of num lock te activeren en te kijken of de respectievelijke indicator gaat branden.

Hoe vaak gebeurt dit?? is het zo dat het incidenten zijn die langer tijd na elkaar gebeuren?? of zijn de incidenten geclusterd (dus als hij eenmaal uit is gegaan, dan kun je hem herstellen, maar binnen no time gebeurd het opnieuw en opnieuw totdat je de laptop een tijdje uitzet??

Zoals gezegd, het controleren van de temperaturen kan helpen. Ook kan het een kortsluiting zijn.

speccy.png

Het scherm gaat opeens zwart. Als ik mijn muis beweeg komt het scherm niet terug. Als ik caps lock indruk dan brandt het lichtje wel aan,
maar het scherm blijft zwart. Dit incident gebeurt nu bijna altijd als ik mijn pc heb opgestart. Meestal is het zo dat het niet meteen gebeurt, maar pas
na een uur of iets dergelijks. Het scherm blijft dus zwart. Ik moet hierdoor op de powerknop drukken zodat ie helemaal uitgaat. Vervolgens start ik
hem opnieuw op en krijg ik de meldingen of ik veilige modus enzo wil toepasen. Hier had ik eerder nooit last van, sinds kort.
Hier nog de summary van speccy:

tosh.jpg

De temperatuur is ruim binnen de grenzen. Had je de laptop net aangezet of gemeten direct na zo'n incident?? Als ik het goed begrijp komt het dus niet geclusterd voor, maar na ongeveer 1 uur werken. Nadat je hem opnieuw opstart werkt het weer voor een tijdje??

De melding bij het opnieuw opstarten komt omdat u hem geforceerd heeft uitgeschakeld. Dit en het caps locks lampje is een indicator dat windows gewoon blijft werken.

Heeft u wellicht de mogelijkheid om een externe monitor aan te sluiten (of bijv. een TV-scherm) en het scherm te delen. Dit is handig om te controleren of het beeld daar ook op zwart gaat.

Persoonlijk vermoed ik dat het een inwendig probleem is waar een monteur naar moet kijken. Heeft u nog garantie??

Ik had de laptop inderdaad net aangezet. Het is nu afwachten voordat de scherm weer op zwart gaat. Als ik de laptop net opstart na
het incident, dan blijft het voor geruime tijd werken voordat hij weer op zwart gaat. Ik heb volgens mij niet de kabel om laptop met tv aan
te sluiten. Maar ik denk nu ook dat het om een hardware probleem gaat.
ALs het goed is heb ik nog garantie, maar weet niet zeker.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan