Laptop Toshiba netwerkkaart

Status
Niet open voor verdere reacties.

Paula2515

Gebruiker
Lid geworden
11 apr 2007
Hoi hoi

even een vraagje... ik had een toshiba tecra s1 totdat deze het niet meer wilde doen.. er is mij verteld dat dit niet meer te maken is.. is dat ook zo?

Maar nu mijn andere vraag... de tecra had draadloos internet via de netwerkcontroller.. nu wil ik de kaart naar een toshiba satellite 2800s201 doen, maar kan dit eigenlijk wel? En hoe kom ik dan aan die software waar die naar vraagt?

Alvast bedankt!

Eerst even je eerste vraag: het ligt er helemaal aan wat er kapot is aan die laptop of het wel of niet meer gemaakt kan worden, geef eens wat meer informatie, dan kunnen we je denk ik op weg helpen.

Voor wat betreft je tweede vraag, de drivers zijn te vinden op de site van Toshiba.

Nou de laptop maakt geluid dus hij piept.. en hij wil niet meer opstarten.. de ene keer wel en dan loopt ie binnen 2 minuten vast en de andere keer piept ie alleen en doet ie verders helemaal niks... dus ik kan er echt helemaal niks meer mee!

verder over die netwerkcontroller... ik ben nu zover dat ik de driver heb geinstalleerd, echter nu krijg ik geen verbinding, dan zegt ie namelijk beperkte of geen verbindingsmogelijkheden... heb je daar toevallig ook een oplossing voor??

Alvast bedankt!:thumb:

Paula2515,

Het probleem van je labtop ligt waarschijnlijk aan je geheugen en is een kwestie van een nieuwe geheugen module kopen en je notebook doet het weer. (zie handleiding www.toshiba.nl)

Het probleem van je netwerkkaart kan verschillende problemen hebben nl.:

Mac-filter is ingesteld op je router hierdoor ziet hij het netwerk wel alleen de verbinding wordt door de filter geblokkeerd.

Web- of een andere encryptie type is op de client anders ingesteld als op je router.

tot slot maak je verbinding met het juiste SSID?

Ik hoop dat ik je een beetje verder heb kunnen helpen.

mvg Zagan

Hoi Zagan,

Bedankt voor je reactie, maar toch nog even een vraagje..

Er is tegen mij gezegd dat het aan de videokaart lag of het moederbord. Iedereen roept dat dit niet meer te maken valt.. maar als het aan het geheugen ligt dan kan dat natuurlijk wel!

Hoe weet ik zeker of het aan het geheugen ligt of aan het moederbord? Wat is het verschil??

Nou alvast bedankt!

Groeten Paula

Ben nu zelf ook aan het zoeken. Ik heb een tecra S1 die denk het zelfde probleem heeft. Hij werkt gewoon normaal en geeft af en toe een piep. en op gegeven monment stop hij er helemaal mee en loopt vast. heb toen de online handleiding gedownload hier staat in:

Probleem: U hoort 2 of 3 pieptonen

Antwoord: controleer of de geheugenmodule die in de uitbreidingssleuf is geinstalleerd, compatible is met de computer

2X piep voor sleuf A
3x piep voor sleuf B

Maar ik zou toch even de online handleiding even downloaden van toshiba. Is zeker de moeite van het lezen waard.

Ik ga dit vanavond proberen met een andere geheugenmodule. Maar ik heb hier wat onderdelen liggen dus als het dat niet is ga ik nog verder zoeken dus gooi hem nog niet weg.

groeten zagan

hoi Zagan,

En weet je al iets meer??

Ik heb even geluisterd naar hoeveel piepjes het waren... de eerste zijn kort kort lang, en daarna kort kort nog korter..

kun je daar wat mee?

Verder heb ik 2 geheugen kaartjes erin zitten, ik heb ze een voor een geprobeerd, de een deed het wel, maar zodra ik opnieuw opstart of het scherm omlaag doe, slaat de pc vast..

en daarna deed ie het helemaal niet meer.. ook niet op die andere kaart!

Nou ben benieuwd of je er wat mee kan!

Groetjes paula

Ik heb de geheugenmodule vervangen met een werkende. Dit verhielp het probleem niet. Heb vervolgens het moederbord verwisseld. Maar ook dit hielp niet. Maar omdat het een raar probleem is (omdat hij het soms gewoon een kwartier volhoud) Geef ik de schuld nog steeds aan het geheugen. Ik heb alleen jammer genoeg nu geen andere geschikte modules liggen dus ik moet even wachten.

greetz Dirk

ps. Ben er dus nog wel mee bezig kost alleen wat meer tijd.

Hee Dirk,

Nou ben echt benieuwd of je erachter gaat komen wat het is! Want ik mis mijn laptoppie wel hoor!

Dus we wachten met smart af...

Alvast bedankt maar weer!

Groetjes Paula

Hee Dirk,

ben je in de tussentijd al wat wijzer geworden??

Groetjes Paula

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan