Laptop Toshiba piept 3x bij opstarten

• Onderwerp starter Onderwerp starter Zeeo
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Zeeo

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
8 mei 2009
Hallo,
Sinds een paar dagen piept mijn laptop tijdens het opstarten ( Toshiba sattelite x200 - 21R ). Als ik hem dichtklap dus wanneer hij op slaapstand gaat en ik hem dan weer opendoe start hij opnieuw op. Ik krijg dan een een blauw scherm met witte tekst. Maar ik heb te weinig tijd om die tekst te lezen.
Wat is de oorzaak van die piepjes ( 1x lang 2x kort ) bij het opstarten en het opnieuw opstarten na de slaapstand? en hoe zou ik het op kunnen lossen?
Alvast bedankt

Mvg,
Jeroen de Nijs

Hoi,

Als de computer tijdens het opstarten begint te piepen dan is dat meestal het BIOS dat middels de piepjes een foutmelding geeft. Het aantal en het soort piepjes geeft aan wat er fout is.

Je hebt niet aangegeven wat voor soort BIOS of je hebt, maar op internet is de betekenis van de piepjes vrij eenvoudig te vinden
Bijvoorbeeld hier: http://rdha.nl/ks_tips.html

Of ga naar www.support.microsoft.com geef hier de foutmelding in druk op zoeken.

Ik hoop dat jij hier iets aan hebt.

Groet,
Reindert

Laatst bewerkt:
Hoi,

Als de computer tijdens het opstarten begint te piepen dan is dat meestal het BIOS dat middels de piepjes een foutmelding geeft. Het aantal en het soort piepjes geeft aan wat er fout is.

Je hebt niet aangegeven wat voor soort BIOS of je hebt, maar op internet is de betekenis van de piepjes vrij eenvoudig te vinden
Bijvoorbeeld hier: http://rdha.nl/ks_tips.html

Of ga naar www.support.microsoft.com geef hier de foutmelding in druk op zoeken.

Ik hoop dat jij hier iets aan hebt.

Groet,
Reindert

Ik heb net gekeken en mijn BIOS is een Phoenix. Op de websites van microsoft vind hij niks.
Zijn dit soort problemen makkelijk op te lossen of niet?
Want anders breng ik hem gelijk naar een computerzaak.

De volgende informatie heb ik gevonden:

Standard Original IBM POST Error Codes

1 long, 2 short beeps: Display adapter problem (MDA, CGA)

Wat bedoelen ze met een Display adapter problem?

Heb net ook op BiosAgensPlus gekeken en die deed een scan en die gaf de informatie dat mijn bios geupdated moest worden. Hier moest ik wel 38 euro voor betalen. Is er ook een manier waarop het gratis kan?

Mvg,
Jeroen de Nijs

Laatst bewerkt:
Ik heb net gekeken en mijn BIOS is een Phoenix. Op de websites van microsoft vind hij niks.
Zijn dit soort problemen makkelijk op te lossen of niet?
Want anders breng ik hem gelijk naar een computerzaak.

De volgende informatie heb ik gevonden:

Standard Original IBM POST Error Codes

1 long, 2 short beeps: Display adapter problem (MDA, CGA)

Wat bedoelen ze met een Display adapter problem?

Heb net ook op BiosAgensPlus gekeken en die deed een scan en die gaf de informatie dat mijn bios geupdated moest worden. Hier moest ik wel 38 euro voor betalen. Is er ook een manier waarop het gratis kan?

Mvg,
Jeroen de Nijs

Hoi Jeroen,

Ga naar google typ in BIOS SCAN enter dan 2e item van boven nemen daar staat BOOTPROBLEMS AT BIOS SCAN ik zag hier een paar free downloads staan. Ik hoop dat jij hier iets aan hebt. En voor het probleem met de displa adapter moet ik helaas passen:confused: Ik heb voor je gekeken maar kom hier niet uit:confused: Ik hoop je toch een beetje geholpen te hebben. ( Weet jij misschien hoe ik van pirate bay moet downloaden??? )

Groet,
Reindert

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan