laptop toshiba win 7 met ipv6 problemen

• Onderwerp starter Onderwerp starter musch
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

musch

Gebruiker
Lid geworden
18 feb 2011
Gegroet geachte forumleden.

Wederom wend ik mij tot U in de hoop dat U mij kunt helpen met een precair probleem .
Mijn vrouw heeft onlangs een laptoppie gekocht van toshiba en we hoopten het ding
zonder sores in/op de netgear router te kunnen krijgen .
Bekabeld is het ding zichtbaar op de netgear(192.168.x.x ) en kan gewoon het I.N op maar draadloos
is het sores...
Dus heb ik geprobeerd om het ipadres van de tohsi(jaja van de broodroosters) te achterhalen via
cmd/ipconfig enz enz , geacht forum dat was een ramp en ik dacht al dat ik een lappetoppie had
zonder ipadres , totdat het beruchte kwartje viel en ik doorzag dat deze laptop een IPv6 had .
En mijn routertje ziet dat dus niet , mijn vraag is dus niet al te moeilijk , wat moet ik aanrichten
om mijn netgear router WNR2000v3 alsnog attent te maken op die broodrooster ?

Het een en ander werkt onder win7 .

Hallo,

Dit doen:

Start>configuratiescherm>netwerk en internet>netwerkcentrum>klik op geavanceerde apdater instellingen(aan de linkerkant)>klik rechts op de draadlozenetwerkkaart>eigenschappen>haal het vinkje bij IPv6 weg>en test of hij kan verbinden en een ip krijgt.

Krijgt hij geen IP toegewezen dan is de grote van DHCP-Server op de router te klein(stel dat je zegt ik deel IP-Adress van 10 tot 15 uit, en je hebt 6 apparaten dan valt ereen altijd buiten de boot).

Hopelijk kan je hier even mee vooruit.

Alvast bedankt voor je snelle respons , ik heb inmiddels het beruchte vinkje weggehaald bij ipv6 maar geen resultaat .
Ik heb ondertussen het een en ander gegoogeld en ontdekt dat ik een firmware upgrade moet downen
voor de netgear , maar tijdgebrek en druk druk druk , dus voorlopig gaat het meissie maar met kabeltje aan de slag :-)
En dan maandag maar effe bellen met toshibaba wie weet hebben ze een oplossing
BTW ik heb een iprange van 10 pjuters dus daar ligt het niet aan ...

Mocht het allemaal (mis)lukken dan meld ik me weer met een eventuele oplossing.

Weet je zeker dat wireless aanstaat? Op een laptop zit vaak een apart knopje of een toetscombinatie om wireless uit/aan te zetten.
Je router van nieuwe firmware voorzien lijkt me niet nodig.
Kijk dus even goed in de gebruiksaanwijzing van je laptop.

Windows zelf ziet niet of je wireless aan of uit staat.(tenzij hij uitgeschakeld is in apparaatbeheer)

Geachte forumleden.

Het probleem is opgelost het was dus duidelijk niet de firmware die ververst diende te worden
en ook vinkje's weghalen werkte welles/nietes .
De router terugzetten naar de fabrieksinstellingen en het hele gedoe opnieuw op de rit ( een printer ,twee bekabelde pc's en twee draadloze lappetoppie's )
deed het wonder geschieden ......
De router deelde braaf weer z'n ipadressen uit en een voor een kwam het internet tot leven .

BTW vinkje's weghalen word ten sterkste afgeraden door toshi ....

Anywaai iedereen wederom bedankt voor de geboden hulp en wat mij betreft een slotje erop.

Hoi,
we zetten nooit slotjes op topics tenzij er goede redenen voor zijn.
Je mag hem zelf op opgelost zetten.
(klik even op "zet status opgelost" in de donkerblauwe werkbalk, direct boven de beginposting v.d. site).

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan