Laptop traag geworden

Status
Niet open voor verdere reacties.

tieske123

Gebruiker
Lid geworden
7 aug 2006
De laptop is vrij nieuw, vorige maand nog een installaie van windows xp gedaan en verder niet veel meer erop gezet.
Maar sinds dit weekend is mijn laptop erg traag op internet maar vooral het opstarten duurt echt mega lang, dit was paar dagen terug niet het geval

Lijkt ook erop dat ie af en toe stopt met werken (2sec.) en dan gaat alles weer verder.
Mn typen merk je dat.
Ik heb spyware doctor en andere al laten door zoeken en ik heb standaar Eset NOD32 virus scanner erop los gelaten maar deze vinden allemaal niks

Hoe kan het dat mijn laptop inees traag geworden is

De laptop is vrij nieuw, vorige maand nog een installaie van windows xp gedaan en verder niet veel meer erop gezet.
Maar sinds dit weekend is mijn laptop erg traag op internet maar vooral het opstarten duurt echt mega lang, dit was paar dagen terug niet het geval

Lijkt ook erop dat ie af en toe stopt met werken (2sec.) en dan gaat alles weer verder.
Mn typen merk je dat.
Ik heb spyware doctor en andere al laten door zoeken en ik heb standaar Eset NOD32 virus scanner erop los gelaten maar deze vinden allemaal niks

Hoe kan het dat mijn laptop inees traag geworden is

Probeer je virusscanner uptedaten, en download Spybot search and destroy, spyware maakt je pc slomer. Update Spybot search and destroy, en scan naar spyware. Vernietig de spyware tijdelijke internetbestanden en cookies.

Als dit niet werkt heeft het denk ik met hardware te maken, kijk of je ventilators goed werken en hoeveel geheugen je besturingssystheem herkend..

Kijk ook eens, via start->uitvoeren->msconfig (intypen en dan enter) wat er allemaal opstart met je pc en schakel onnodige items uit. Verwijder alle onnodige programma's die je niet gebruikt (bij twijfel niet verwijderen) en verwijder alle onnodige tijdelijke bestanden.

Scan goed op spyware zoals al gezegt is.

En defragmenteer dan eens je harddisk.

ik heb alles geprobeer maar niks helpt
Ik krijg ook continue reclame pop ups over het hele scherm, terwijl ik al 3 verschillende spyware programma's heb laten draaien en een virus scanner
Het typen hier is ook al geen sucess doe er echt lang over

Laatst bewerkt:
is er een herstel mogelijkheid, of installeer ander Windows over nieuw, en zorg dan voor geode beveiliging. Deze popups zijn wel degelijk he tgevolg van spyware.

die xxx popups komen nog steeds en de laptop is net meer zo heel erg traag alleen het opstart gedoe gaat erg traag dan gaat de harddeschijf te keer en dan doet ie ongeveer 10 min erovr om windows op te starten. Erg irritant, die popups ook
Ik heb inmiddels 6 spyware en virus programma's gedraaid. ze blijven de hele tijd dingen vinden.

Is het een optie dat ik gewoon maar Vista moet gaan installeren?? heb nu windows Media Center op de laptop staan en dat werkte altijd prima?

Graag reacties van mensen die van xp naar Vista zijn overgestapt en welke editie van Vista zou ik moeten nemen dan, de home editie of professional editie of andere?

Heb je ook de scanner gebruikt die ik aanrade?
Als je een laptop heb die nu op Windows Media Center draait, dan raad ik je af om Vista te gaan installeren. Je laptop is daar hoogst waarschijnlijk niet geschikt voor.

Ik raad je aan, netzoals Crash, vista niet te gebruiken dan. Maar je zei wel dat hij vrij nieuw was?

dan raadt ik je Home premium aan... lijkt veel op wat je nu hebt, qua mogelijkheden,.

Ik ga dat programma van u dadelijk proberen maar ik heb er al zoveel geprobeerd dat ik er een hard hoofd in heb.
Nou de specificaties van de laptop zijn 3Ghz processor 260 gig harddisk en 2 gig interngeheugen en een 64 bits turion processor.
Denk dat dat wel moet kunnen

die super spyware heeft wel veel gevonden, ik moest rebooten volgens het programma en toen kreeg ik iedere keer blue screens.. toen heb ik laatst goed geconfigureerde windows maar geenterd en ik kwam gelukkig weer in windows

Maar de laptop werkt wel weer snel alleen dat opstarten van aanzetten tot windows geladen is man man mannn dikke 10 min. vorige week was dat zo gepiept.

Ik ben net opzoek gegaan naar de installatie cd;s van deze laptop maar die vindt ik ff niet door onze verhuizing geeft dat problemen als ik een windows vista schijfje ga installeren? of kan ik gewoon achteraf na installatie op internet de drivers activeren?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan