Laptop traag.

Status
Niet open voor verdere reacties.

yannickory2014

Gebruiker
Lid geworden
23 jun 2014
Hallo

Ik heb al een paar maanden tdat mijn laptop heel traag gaat
steeds blijft het lampje dat de schijf gebruikt wordt branden zelfs als ik niks doe, Sinds enkele maanden gaat op een of andere manier de cd speler open wanneer de computer bijna uit is of juist totdat windows volledig is geladen . als windows is geladen gaat deze NIET open en pinkt het lampje steeds en springt het soms eens open na een 6 uurtjes ofzo

Soms ook processor gebruik van 100% terwijl ik niks doe. Malware en virusscannen zijn al reeds gedaan enkele maanden geleden terug en heb het toen even opgegeven dus ik hoop nu dat jullie mij terug kunnen helpen.
Kunnen jullie mij verder helpen want neem de laptop mee op vakantie en daar wil ik niet zo veel stress hebben als hier nu

GEGEVENS LAPTOP YO

ACER Aspire 7750G
Intel Core i5-2410M
2.3GhZ with turbo boost up to 2.9 GhZ
AMD Radeon TM HD 6650M, up to 3830mb hypermemory

28,3" HD+ LED LCD
6GB DDR3 Memory
640 GB HDD
DVD-SUPER Multi DL drive
Acer Npilty tm 802.11b/g/n
6-Cell LI-ION battery

Laatst bewerkt door een moderator:
Heb je ook de malwareverwijderaar MBAM gebruikt? Deze vindt meestal meer virussen dan de gemiddelde scanner;)

Als dat het niet oplost, probeer dan ook eens een scan te doen met Ccleaner en overbodige dingen te verwijderen, dit zorgt vaak ook wel voor een snelheidsverbetering.

Heb ik al alle twee gedaan zowel MBAm als avast

Maar nog steeds problemen

Laatst bewerkt door een moderator:
Om uit te sluiten dat het een Windows issue is, zou ik willen voorstel om een schone Windows installatie te doen, of een recovery naar de fabrieksinstellingen.

Maak dan wel eerst een backup van je bestanden, want hiermee wis je dus alles van je laptop!

Dit is ook het eerste wat de fabrikant doet als jij bij hun aankomt met problemen met je laptop. Dat is ook iets wat heel logisch is, want daarmee sluit je fouten in Windows, virussen en eigenlijk alles met software mee uit ;)

En ja, ik snap dat je daar geen behoefte aan kunt hebben, maar dit is naar mijn mening belangrijk om je probleem op te kunnen gaan lossen.

omdat er bij de veilige modus een groot aantal dingen niet ingeladen worden. Juist doordat ie het in de veilige modus wel doet, geeft eigenlijk al aan dat er iets mis is met je Windows...

Ga naar msconfig/opstarten (Wintoets + r typ msconfig en enter)
Vink alles uit behalve je antivirussoftware en evt wifi configuratie.
Herstart de pc en als 'ie "normaal" doet vink je 1 voor 1 in volgorde (telkens herstarten) de items weer aan totdat je de boosdoener hopelijk vanzelf tegenkomt (laatste aangevinkte item die het probleem veroorzaakt).

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan