Laptop treft geen netwerk aan

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bianca87

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
21 jun 2007
Ik heb een Sitecom WL-114-V2 router die gewoon correct aangesloten is. Op een van de twee laptops kan wel gewoon verbinding worden gemaakt, maar op mijn Dell Latitude niet. Wanneer ik via configuratiescherm naar Netwerk en internetverbindingen ga, staat er alleen een icoontje 'nieuwe verbinding maken', en dat werkt niet. Er hoort al een verbinding te zijn, volgens mij.

Ligt dit aan een netwerkkaart? Zo niet, waaraan dan wel? En hoe krijg ik internet op mijn laptop?!

alvast veel dank voor wie mij helpt :D

Als je bij netwerk niets ziet staan is er nog geen verbinding aanwezig. Je moet dan echt kiezen voor nieuw.

Kijken welke het is (op internet zoeken want een laptop ga je natuurlijk niet open maken dus via een andere pc) ene dan de drivers installeren:D

Kijken welke het is (op internet zoeken want een laptop ga je natuurlijk niet open maken dus via een andere pc) ene dan de drivers installeren:D

Nee, waarom zou je een laptop open maken :rolleyes: .

De netwerkpoort op een laptop is in 9/10 gevallen ingebouwd op het moederbord. En wordt ook vaak gewoon herkend door Windows.
Indien dit niet zo is, zoek het merk + type van de laptop op bij de fabrikant en download de chipset/moederbord drivers (lees: hele pakket met LAN etc..).

Bianca,

Je moet het kanaal van je netwerkkaart op de laptop op een waarde lager dan 11 zetten....Je vindt dit gegeven of in je netwerkverbinding(en) of in de hardware eigenschappen van je netwerkkaart (meest waarschijnlijk laatste)
Grote kans dat je laptop je netwerk nu wel ziet.

Peter

Gewoon je router op een vast kanaal zetten lager dan 13.
Sommige laptops werken niet met kanaal 13 of hoger.

Crashpuppy

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan