Laptop typt raar

Status
Niet open voor verdere reacties.

internett

Gebruiker
Lid geworden
19 mrt 2012
Hoi,

Ik heb net een nieuwe laptop gekocht en hij typt raar. Zelfs nu ik dit bericht typ zit ik midden in een zin en dan typt ik opeens verder in de titel ipv in het bericht.
Het gebeurd ook maar soms maar toen ik dit typte gebeurde het weer, opeens typ ik verder in de zin hierboven.

Ik heb geen idee wat er aan de hand is, ik heb al de muis van de laptop uitgeschakeld maar dit helpt niet. (toenet typte ik opeens verder midden in het woord laptop)

Dit word veroorzaakt door tijdens het typen toch per ongeluk de touchpad aan te raken, met je handpalm bijvoorbeeld.

Wat u zou kunnen doen is de touchpad minder gevoelig te zetten zodat hij niet meer reageerd op een heel klein tikje, wat u ook kunt doen is telkens wanneer u typt de touchpad tijdelijk uit te schakelen (hier is ws. een sneltoets voor, anders is dit geen optie)

Wat u ook kunt doen is de touchpad uitschakelen en met een externe muis werken. Dit kan via de event. sneltoets welke u kunt vinden in de F1 of F2 enz. doormiddel op de FN toets te drukken en tegelijkertijd op de toets waar een touchpad op staat afgebeeld. (bij mij is dit F9)(AANGERADEN) maar ook via onderstaande optie(NIET AANGERADEN).

Via apparaatbeheer;

Druk tegelijk op de windows toets (vlaggetje) en de R

Typ in het kader dat nu tevoorschijn is gekomen 'devmgmt.msc' en druk op enter.

navigeer in de vele rijen met apparaten naar ''muizen en andere aanwijsapparaten''

selecteer hier uw touchpad, klik met de rechtermuisknop, selecteer installatie ongedaan maken. LET OP : HIERMEE VERWIJDERD U HET STUURPROGRAMMA VAN DE TOUCHPAD, DEZE IS NIET MEER TE GEBRUIKEN TOTDAT U DEZE WEER OPNIEUW INSTALLEERD

Succes..

Gr Robert 1996

Het probleem is dat ik al via configuratiescherm > toegankelijkheid > toegankelijkheidscentrum > de muis eenvoudiger in het gebruik maken > muistinstellingen > ELAN > "uitgeschakeld als externe muis is aangesloten" heb aangevinkt. het touchpad is dus uitgeschakeld.

Hij staat waarschijnlijk gewoon in de verkeerde taal ingesteld zeker op Azerty ? dan moet je hem op internationaal zetten en dat dan is ie waarschijnlijk goed

touchpad staat uit, instelling is internationaal, externe muis is al geprobeert. dan lijkt mij de laatste voor de hand liggende optie om een extern toetsenbord te proberen.

nieuwe laptop? staan alle drivers er wel op? soms kan er weleens een driver vergeten worden. driveragent dowloaden, dan kun je zo zien welke drivers er al opstaan en welke nog moeten worden gedownload.

Laatst bewerkt:
Het is inderdaad een nieuwe laptop, ik heb driveragent gedownload hij zegt dat ik 19 'goede' en 22 'slechte' drivers heb maar die van mijn toetsenbord is gewoon goed.

Extern toetsenbord is dan het laatste wat ik kan verzinnen, en anders terug naar de winkel.

driver programmas ben ik persoonlijk niet zo op die dingen hebben het vaker mis dan goed
zorg er altijd voor dat je de drivers zelf download vanaf de fabrikant zijn website!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan