laptop uit Verenigde Staten

Status
Niet open voor verdere reacties.

Kodro

Gebruiker
Lid geworden
21 jun 2004
Hallo,

ik overweeg een laptop te kopen (via internet) in de VS en die te laten meebrengen door m'n oom die er woont. Mijn vraag nu: wat kan dit voor (compatibiliteits)problemen zorgen? Klopt het dat dit telkens qwerty-klavieren zijn? (zoja, hoe kan ik dit veranderen?) Zijn er nog zaken waarop ik moet letten?
En in het algemeen: welke laptop koop ik best? Ik ben geen fervente gamer (slechts nu en dan) maar surf veel op internet en draai ook toepassingen als Illustrator CS, Indesign, Flash en Dreamweaver. Is het belangrijk dat de harde schijf 7200 rpm heeft ipv 5400 of is dit niet zo een groot verschil?
Kortom, zit nog met veel vragen en alle hulp is welkom!

Alvast bedankt!

kan je verschien vertellen welke laptop het is ?

Zowiezo heb je een andere voedingsadapter nodig, omdat America 115Volt heeft en wij hier 230 Volt.

Laatst bewerkt:
Je zult in ieder geval een nieuwe adapter in NL moeten kopen aangezien de US-aansluiting niet in de stopcontacten hier past.

edit: Net iets te laat

Een andere overweging om na te gaan is wat de invoerrechten zijn.
Het totaal bedrag kan ondanks de lage dollarkoers veel hoger uitvallen dan je in gedachten hebt.
Ook de service tijdens de garatieperiode zou ik even opvragen in nederland bij eventuele problemen, zodat hij bij de nederlandse importeur eventueel gerepareerd kan worden.

Volgens mij is de toetsenbordindeling hetzelfde als hier.

die invoerrechten voor België zou ik toch makkelijk kunnen omzeilen? m'n oom heeft een dubbel paspoort (VS/Belg) en kan aan de douane toch gewoon zeggen dat het zijn eigen laptop is die hij meeneemt op reis?!

Sorry, ik wist niet dat het over Belgie ging, maar de wetten verschillen niet veel met Nederland geloof ik.

Het is een risico, maar is natuurlijk altijd te proberen.
Meestal moet je een aankoopbon hebben als je langs de douane gaat en dus aan kunnen tonen waar het apparaat gekocht is.
Ik heb geen idee of dit bij vertrek weer gecontroleerd wordt, zodat de douane weet dat de laptop weer richting America gaat of in Belgie blijft.
Je zou dan kunnen zeggen dat hij gestolen is, maar dan zal je een aangifte van diefstal moeten hebben.

Zowiezo heb je een andere voedingsadapter nodig, omdat America 115Volt heeft en wij hier 230 Volt.

De moderne laptop voeding heeft geen voorkeur voor een land, gewoon inpluggen, werkt altijd.

Oeps, niet helemaal goed gelezen, je heb een adapter nodig!

Ron

Laatst bewerkt:
Douane kun je omzeilen door laptop niet in verpakking te laten zitten en gewoon in je tas te doen, no problem.
Verder is het QWERTY, de indeling heet niet voor niets 'VS internationaal'.
Je kunt er een andere indeling op zetten in Windows en misschien zelfs fysiek de toetsen verplaatsen.

En dan natuurlijk de omloopstekker niet te vergeten :).

als ik die prijzen op www.tones.be vergelijk met de laptops in de VS dan liggen die toch enkele honderden euro's hoger, of zie ik het verkeerd?!
Nog even terugkomen op die vraag ivm de harde schijf: is er een significant verschil tussen 5400 rpm en 7200 rpm, of werken harde schijven met 5400 rpm toch behoorlijk snel?

Er zit duidelijk verschil tussen 5400 en 7200 toeren per minuut.
Volgens mij zijn er in Nederland zelfs geen nieuwe 5400 schijven meer te koop.

als ik die prijzen op www.tones.be vergelijk met de laptops in de VS dan liggen die toch enkele honderden euro's hoger, of zie ik het verkeerd?!
Nog even terugkomen op die vraag ivm de harde schijf: is er een significant verschil tussen 5400 rpm en 7200 rpm, of werken harde schijven met 5400 rpm toch behoorlijk snel?

Kun je voorbeelden geven voor wat betreft prijsverschil ?

Ja wat ik zie bij die sears laptop is=
1,66 ghz processor(kan beter)
3 gb
250 5400 rpm
17" resolutie 1440x900

1099 dollar of 708 euro(op dit moment).

laten we kijken wat we daar van maken: www.frieslandcomputers.nl
15'4 inch laptop
2,1 ghz processor veel beter
3 gb
250 5400 rpm
HD dvd speler
8600 GT grafische kaart

heb ik niet ergens gelezen dat de batterij bij een harde schijf van 7200 rpm sneller leeg is?
ik denk nog steeds dat ik in de VS een goedkope goeie laptop kan vinden, temeer omdat er in de staat waar m'n oom woont geen tax moet betaald worden op electronica.
M'n budget is ongeveer 700 à 800 euro, dus max. 1300 dollar

minimum vereisten:
2 GB RAM
15,4 inch
2,2 GHz
harddrive: min 5400 rpm, min 200 GB
128 of 256MB graphics card

Waarom daarvoor naar Amerika? Hier, onderaan, zelf samen te stellen.

4GB RAM
15,4inch
2.4GHz Dual Core
320GB 7200RPM HDD
512MB Videokaart

Als je geen moeite hebt met het slappe design van de laptop is dit ideaal. (ik heb btw wel vernomen dat hij er in het echt veel beter uitziet dan op de foto's!)

Samen 750 euro. Ik krijg de mijne als het goed is morgen binnen :D

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan