Laptop upgraden.

Status
Niet open voor verdere reacties.

princessjuh

Gebruiker
Lid geworden
23 jan 2007
Hallo allemaal :)
Ik weet dat ik mijn laptop niet zomaar beter kan maken (nieuwe videokaart, sneller.. etc..)
Maar ik heb weleens ergens gelezen dat het wel kan en dat het best veel kost blablabla..
Dus ik zou wel willen weten hoeveel dan? en kan je dat gewoon bij een computerzaak laten doen, of kan je het ook zelf?

Ik wil minimaal deze systeemeisen ( het is voor de sims 3 die binnenkort uitkomt )

FOR WINDOWS VISTA

* Windows Vista (Service Pack 1)
* 2.4 GHz P4 processor or equivalent
* 1.5 GB RAM
* At least 6.5 GB of hard drive space with at least 1 GB additional space for custom content
* 128 MB Video Card with support for Pixel Shader 2.0

For computers using built-in graphics chipsets, the game requires at least:

* Intel Integrated Chipset, GMA X3000 or above.
* 2.6 GHz Pentium D CPU, or 1.8 GHz Core 2 Duo, or equivalent
* 0.5 GB additional RAM

Intel vanaf X3000 en de GMA 900,925,945,950,965 zijn niet geschikt
Nvidia vanaf 7300GT - de FX series zijn niet meer geschikt
ATI vanaf de X1600

En voor de info van mijn laptop zie bijlage.

Alvast bedankt!

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Wat wil je (het liefst) allemaal verbeteren/upgraden? Want om alles nu te gaan verbeteren/upgraden kun je natuurlijk het beste gewoon een nieuwe Laptop kopen.

Wat wil je (het liefst) allemaal verbeteren/upgraden? Want om alles nu te gaan verbeteren/upgraden kun je natuurlijk het beste gewoon een nieuwe Laptop kopen.

Wat er nodig is om ts3 te kunnen spelen :o
Ik weet wel dat ik de videokaart dan moet upgraden... voor de rest heb ik er niet zo veel verstand van...

Hallo allemaal :)
Ik weet dat ik mijn laptop niet zomaar beter kan maken (nieuwe videokaart, sneller.. etc..)
Maar ik heb weleens ergens gelezen dat het wel kan en dat het best veel kost blablabla..
Dus ik zou wel willen weten hoeveel dan? en kan je dat gewoon bij een computerzaak laten doen, of kan je het ook zelf?

Het antwoord kan kort zijn: wat jij wilt kan goeddeels niet.
Er is maar één goed advies voor jou: je wilt 'gelikt' kunnen gamen .....
Koop gewoon een pc met - liefst - een bekabelde internetverbinding.

Ik kan je videokaart niet vinden in de bijlage... Ik vermoed dat je processor te zwak gaat zijn om echt vlot te draaien en wrs ook je videokaart. Die kan je (heel moeilijk!) vervangen maar dat gaat je veel geld kosten... Daarom denk ik dat je beter nog maar wat the sims 2 speelt of spaart voor een nieuwe laptop (of pc!)

groetjes

De reden dat niemand je ooit voorrekent hoeveel dit precies kost, is omdat de vakmensen heel goed weten dat de prijs die ze moeten gaan berekenen ver boven een acceptabel bedrag zal uitkomen. En in ieder geval boven de aanschafprijs van een nieuwe betere/grotere laptop ligt.

Het uitzoeken van de onderdelen en prijzen kan echt wel enige uren kosten, en als je dan weet dat je klant toch afhaakt zal niemand dit zomaar even doen.

In tegenstelling tot de componenten die in een gewone pc zitten, zijn veel onderdelen op maat gemaakt voor een laptop. Dit heeft alles te maken met de kleine ruimte die beschikbaar is. Dus iets als een moederbord kun je in je pc gewoon vervangen. Dit kost weinig tijd om te doen en de maatvoering is redelijk universeel. Bij een laptop kost dit vele uren en er zal alleen een bord inpassen van dit specifiek model en type.

Ter vergelijking dan nog. Een DVD +/- RW speler voor in je pc kost nog geen € 25,-. Een DVD +/- RW voor in je laptop kost met gemak € 150,-.

:thumb:

Oke bedankt voor jullie reacties allemaal.
Dus het gaat gewoon niet lukken??
Ik heb geen zin om een nieuwe pc aan te schaffen, alleen voor een nieuwe game haha

@ goldspeedy4 ik heb een VIA Chrome9 HC IGP WDDM

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan