Laptop upgraden?

Status
Niet open voor verdere reacties.

l.degroot01

Gebruiker
Lid geworden
18 jan 2003
Ik bezit een Dell XPS M1530 met een Geforce 8600m GT graka erin.
Ik ben totaal niet bekend met laptop hardware, heb er ook nog nooit één open gezien.

Ik vroeg mij af, kan je net als bij een pc je laptop open schroeven en de graka vervangen door een zwaardere? of zitten hier nog wat haken en ogen aan?

Als dit allemaal vrij eenvoudig kan, wat voor graka zouden jullie mij aanraden om de laatste games te kunnen spelen op 1440 x 900 liefst met AA

Ik kan met de huidige graka opzich ook wel games op 1440 x 900 spelen, maar absoluut niet met AA en bijvoorbeeld GTA 4 wil al helemaal niet, ja op max 800 x nogwat

Alvast bedankt voor de adviezen :thumb:

Beste L.degroot,

Een laptop aan de binnenkant ziet er grofweg gezien uit als een heel compacte pc. Je hebt dezelfde hoofdonderdelen, ze zijn alleen wat kleiner of zitten ergens onder of achter verstopt. Maar dan nu naar de vraag, Een laptop upgraden is een hele stap en ik vraag mezelf af of het rendabel is. Je kan er als je een passende videokaart koopt betere prestaties uit halen. Maar als je echt voor het zware gamen gaat is een laptop zowieso geen optie. Ook ben je de garantie kwijt (en zeker bij dell) als je de laptop open schroeft, en al helemaal als je onderdelen gaat vervangen.

Denk er daarom nog eens goed over na of je het al wil, want de nadelen dat zijn er veel meer. En daarbij zijn ze ook nog eens stukken groter.

Gr. Sjon

De garantie, daar had ik nog helemaal niet aan gedacht. Dat is inderdaad wel zonde, zit nu nog 4 jaar on site garantie op.

En verder zitten er nogal wat haken en ogen aan begrijp ik, dus ik laat hem maar zo zoals hij is.

Bedankt voor de waarschuwing betreft garantie:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan