Laptop valt aldoor uit

Status
Niet open voor verdere reacties.

Zephur

Gebruiker
Lid geworden
12 mrt 2009
Berichten
47
Afgelopen weekend heb ik een laptop checkup gedaan bij een electronicazaak. Hierbij is de laptop ook 'schoongeblazen' aan de onderkant met zo'n air-duster (luchtblazer spuitbus). Sindsdien wordt de pc enorm heet en valt aldoor uit. :(
Kan het zijn dat de fan nu stuk is???
 
Misschien hebben ze alleen maar de stof naar binnen geblazen en zit het nu verzameld voor de koeling :) Je kunt ook niet volstaan met alleen maar in de openingen aan de buitenkant te blazen. je moet de kast open maken zodat goed te zien is waar het vuil zit en dat dan weghalen/blazen.
Raadpleeg de handleiding eens bij het onderdeel onderhoud en zoek op hoe de achterkant opengemaakt moet worden zodat u bij de koeling van binnen kunt komen en kijk of daar het vuil verzameld is. Als dat zo is zal verwijdering van het vuil dit probleem oplossen, met het advies nooit meer naar die winkel te gaan.
 
Ook kan het zijn dat ze op de gebruikte schoonmaakmanier de fan (specifiek: de lagers van de fan) om zeep geholpen hebben. Bij schoonblazen van fans moet de pc/laptop uitstaan en moeten de fans waar (tegenaan) geblazen wordt worden tegengehouden (met een potlood bijv.)

Tijs.
 
Raadpleeg de handleiding eens bij het onderdeel onderhoud en zoek op hoe de achterkant opengemaakt moet worden zodat u bij de koeling van binnen kunt komen en kijk of daar het vuil verzameld is. Als dat zo is zal verwijdering van het vuil dit probleem oplossen, met het advies nooit meer naar die winkel te gaan.

oeps, dat is een hele klus zie ik:
http://www.insidemylaptop.com/disassemble-hp-pavilion-dv7-notebook/
Ik moet hem helemaal tot de bodem demonteren voordat ik bij de fan ben:confused:, met alle risico's vandien, heb geen ervaring met laptop demonteren en ben bang dat ik wat fout doe:(...
 
Dan moet je dat even door een pc-/laptopreparateur laten doen.
Neem de dissasemblage-link mee (of uitgeprint), zodat de reparateur zijn werk zo snel mogelijk kan doen (scheelt je weer geld).

Tijs.
 
Ook kan het zijn dat ze op de gebruikte schoonmaakmanier de fan (specifiek: de lagers van de fan) om zeep geholpen hebben. Bij schoonblazen van fans moet de pc/laptop uitstaan en moeten de fans waar (tegenaan) geblazen wordt worden tegengehouden (met een potlood bijv.)

Tijs, das een goeie, de fan altijd tegenhouden met een potlood oid voordat je gaat schoonblazen. Dit heeft ie niet gedaan (je kan van buitenkant ook niet bij de fan komen, zit helemaal onderin, zie fotos in de link boven). Als ie dat niet heeft gedaan, en de lagers of fan is daardoor kapot gegaan, kan ik hem dan aansprakelijk stellen??? Heb nu een katerig gevoel, laptop deed het goed, tot de checkup :confused:...
 
Ik kan dat niet beoordelen: Geen idee welke (algemene) voorwaarden deze reparateur hanteert. Daarnaast kan het zijn dat er garantie(-voorwaarden) hangen aan uitgevoerde werkzaamheden/reparaties.

Je kunt in ieder geval proberen vast te stellen dat de herrie inderdaad van de fan afkomstig is. Indien ja, dan kun je beginnen met overleg over (kostenloze) reparatie (incl. vervangende fan) met dezelfde reparateur. Als daar negatief op wordt gereageerd, dan kun je altijd nog de voorwaarden raadplegen.

Hopelijk hoef je de troefkaart van de (algemene) voorwaarden niet uit te spelen om de reparatie gratis doorgevoerd te krijgen. Nogmaals: Natuurlijk moet dan wel (in redelijkheid) vaststaan dat de verstoring te danken is aan een onkundige aanpak van de originele taak (=checkup), dus niet aan het toevallig overlijden van de fan.

Tijs.
 
De laptop is kostenloos gerepareerd door de electronicazaak waar de checkup is uitgevoerd!! De reparatie werd zonder enige discussie uitgevoerd! complimenten voor expert:)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan