Bij deze even een update:
Eind vorige week viel de pc tijdens het opstarten weer uit. Heb vervolgens door de dag heen nog verschillende keren geprobeerd om hem weer aan de praat te krijgen maar het mocht niet baten.
Ben vervolgens naar de pc-winkel (Computer Centrum in Weert) geweest die me toentertijd adviseerde om bij deze problemen het intern geheugen uit te breiden en te laten schoonmaken (hij bood dat trouwens aan om dit door hem na de uren te laten doen, tikkie vreemd vind ik). Diezelfde persoon trof ik nu ook weer. Die begon (natuurlijk) meteen over het aanschaffen van een nieuwe laptop, maar dat wilde ik niet want afgezien van het uitvallen tijdens het opstarten deed ie het helemaal prima! Heb daar vervolgens het hele verhaal voorgelegd: dat het interne geheugen het probleem niet kon zijn en dat de pc altijd koel bleef, etc.
Die avond kreeg ik te horen dat het moederboard kapot zou zijn en dat dit € 400 zou gaan kosten. Volgens hem was dat te wijten aan het heetlopen waardoor een draadje was doorgebrand.... Lijkt me heel stug, want het gebeurde terwijl de pc helemaal koel was en bovendien waren het terugkerende problemen. Bij een doorgebrand draadje verwacht je toch niet dat je de pc vervolgens soms nog wel kunt opstarten???
Ik heb hem vervolgens maar gewoon opgehaald. Hij riep nog achterna dat ik met de laptop niet naar een andere zaak hoefde te gaan omdat de computer toch echt wel stuk was..... (????????)
Achteraf een beetje stom om naar een computerzaak te gaan die ik eigenlijk al had betrapt op slechte adviezen. Ik weet namelijk absoluut zeker dat het stofvrij maken en het uitbreiden van het intern geheugen niks zou hebben afgedaan aan dit euvel.
Maar ben nu wel bang dat hij hem persoonlijk onklaar heeft gemaakt en/of onderdelen heeft verwijderd (bv om te kunnen verkopen). Weet iemand wat ik nu nog zou kunnen doen?