laptop valt soms uit>>

Status
Niet open voor verdere reacties.

corien20

Gebruiker
Lid geworden
9 apr 2005
ik heb een >>toshiba s1900-203 <<

met dvd/cd rom en brander
diskettestation

windows xp
1.70 gigahertz IntelPentium 4
8kb primary memory cache
256 kb secondary memory cache
256mb installed memory
netwerkkaart
toshiba soft modem amr

Hij valt soms uit, en heb geen idee hoe dat komt.
wanneer ik hem dan weer opstart staat er soms;operating system not found.
Maar ja als ik hem daarna nog een paar x opstart dan doet hij het gewoon weer!

Ik had vandaag iemand hier(ik wil hem verkopen)
Hij zegt; 1 boxje zit ietswat los(geluid doet t wel gewoon), de klep gaat te zwaar open(zou niet zo horen) er zitten 2 kleine plekjes onderin het beeldscherm... en ehmzz hij zei hij word te warm en er zit een iniemiene scheurtje aan de klep onder t merk Toshiba(en als die uitscheurt zou t beeldscherm kapot kunnen gaan zei hij)
Kortom hij bood 150 euro!
Is dat een terechte prijs?
Ik vind het te weinig:S

Maar weten jullie wat er met mn laptop is anders?

Hallo

Om echt soepel X.P. te draaien dien je volgens mij toch echt wel 512 MB r.a.m. te hebben i.p.v. de geinstalleerde 256 , mits deze p.c. reeds ettelijke tijd zo werkt , moet dit blijkbaar wel voldoen aan de door u gestelde eisen.....

Wat IK persoonlijk zou doen met deze portabel , is deze niet verkopen voor een appel en een ei , maar deze zelf verder gebruiken tot deze echt volledig versleten is.

I.v.m. de u genoemde defekten.....

Het uitvallen v/d p.c. lijkt mij inderdaad te wijzen op een c.p.u. , of moederboard koelingsprobleem.

De c.p.u. fan reinigen en deze ook eens smeren , alsook het koellichaam en eventuele aanzuig/afzuig opneningen stofvrij maken zou dit euvel in theorie moeten oplossen.

Ik zou eens op de betrokken harddisk een diagnostic prg van de fabrikant loslaten , of deze eens herformateren , om eventuele "bad clusters" eruit te halen en definitief als defekt te markeren (dit euvel kan uiteraard ook te wijten zijn aan een veel te warm werkend systeem).

Het luidsprekertje terug vastzetten (een schroefje los , of terug vastklicken in het voorzien houdertje )

De klep die te zwaar open gaat , kan diverse oorzaken hebben , en kan ik zonder betrokken toestel te zien zo 1 , 2 , 3 u geen deftig antwoord op geven .....

Met die 2 kleine plekjes in het scherm , vermoed ik dat je bedoeld , dat er ettelijke pixels in het t.f.t. scherm bye ... bye zijn , die zijn jammerlijk genoeg onherstelbaar .

Het scheurtje in de "casing kun je "stabiliseren" d.m.v. "superglue" , een drupje of 2 aan de binnenzijde van de casing aan te brengen .

Een defekt aan het t.f.t. scherm zou , kan logischerwijze niet gebeuren , mits dit 2 diverse , gescheiden onderdelen betreft......

Maar , defekte pixels in t.f.t. , klep die moeilijk open gaat , h.d.d. die moeilijk doet , , scheur in de casing , kan voor een mogelijke koper ook als een "verkracht" systeem bekeken worden hoor .....(ettelijke keren gevallen , ongeoorloofde trillingen , etc....)

Uiteraard ben jij de enige die weet wat er met betrokken p.c. is gebeurt , en ligt de keuze bij jou.......

Peter

Laatst bewerkt:
in ieder geval bedankt voor je reactie...

ik heb hem toch maar verkocht..
gebruikte mijn laptop zelf namelijk nooit..(al vind ik het toch jammer dat hij de deur nu uit is, want hij deed t toch soms ook wel goed)
Maar ze boden 250 euro..
Nou dan vind ik het prima..

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan