Laptop valt spontaan uit bij het spelen van spellen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Burnit1

Gebruiker
Lid geworden
20 okt 2008
Ik heb Precies het zelfde probleem soms doet de laptop het dagen en dan de volgende dag valt ie uit ik heb de laptop net nieuw en toen viel hij ook uit
hiermee ben ik me naar de maker gegaan en hij heeft de laptop opgestuurd wij kregen hem terug dee het weer voor een weekje en toen viel die weer uit alstublieft help mij met deze irritante situatie ps de laptop valt alleen uit als ik een spel speel

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb Precies het zelfde probleem soms doet de laptop het dagen en dan de volgende dag valt ie uit ik heb de laptop net nieuw en toen viel hij ook uit
hiermee ben ik me naar de maker gegaan en hij heeft de laptop opgestuurd wij kregen hem terug dee het weer voor een weekje en toen viel die weer uit alstublieft help mij met deze irritante situatie ps de laptop valt alleen uit als ik een spel speel

Welk merk en type laptop heb je?
En welk spel wil je er op spelen?

In het algemeen zijn laptops niet geschikt voor het spelen van (zware) spellen, op enkele modellen na met een zware prossecor en een zware grafische kaart.

Grtz.

Welkom op Helpmij. :)

Je vraag is gesplitst uit het andere topic, het is namelijk niet gebruikelijk een vraag in iemand anders zijn/haar vraag te stellen.

Succes met je probleem verder.

Laptop valt uit

Nou ik heb een Toshiba net nieuw ongeveer een maand en de verkoper zei het is een game laptop en zit een hele goeie video kaart in ik heb in het begin warrock op gedownload en het liep lekker snel kon de resolutie op het hoogste nivea doen en liep als een trein net zoals andere spellen todat de laptop uit viel als ik 1 van die spellen aan het spelen was ik ging dus naar de maker en hij heeft de laptop dus op gestuurd nu heb ik hem weer en heb nog steeds het zelfde probleem :confused: ps er zit een goeie grafishe kaart in

Laatst bewerkt:
Mij doet dit denken aan een te hoge temperatuurprobleem. Hier kan je core temp mee downloaden. Een gemakkelijk tooltje om de temp ff te checken. Heb ook dat probleem gehad dat de laptop soms uitvoel terwijl de ventilatoren stofvrij waren. Gebruik nu wel een coolertje van Belkin, dat scheelt toch enkele graden.
success

Laptop valt uit

Ik heb even dat core temp gedownload en de gemiddelde temparatuur is 73 celsius
is dat wel goed?

is toch wel vrij hoog en misschien loopt hij tijdens het spelen nog verder omhoog. Kun je dat laatste even checken?

Ja ik heb het gecheckd als ik een spel aan het spelen ben dan is ie ongeveer 85 celsius dan valt ie nog net niet uit maar ik heb aan de zij kanten 2 was knijpers gedaan:cool: zodat de laptop wat hooger staat dan kan de laptop van onderen beter lucht ventieleren ik denk dat het aan de ventilatie licht want ik heb het spel gespeeld met de wasknijpers eronder en hij dee het weer prima :thumb:

Temperatuur zal dan idd de reden geweest zijn. Toch ook eens ff checken of de ventilatoren stofvrij zijn en eventueel overwegen een extra koeling aan te schaffen. Zonder reclame te willen maken, ik heb er eentje van Belkin en dat doet perfect zijn werk.
groetjes

ik zal er aan denken over het belkin koelertje als het probleem zich nog steeds voor doet zal ik er missien wek 1 aan schaffen nog bedankt dat je op mijn vragen wou reageren

Gr. Peter

een laptop met dual core moet tot 130 graden bestand zijn 120 110 is link 70 kan normaal zijn licht eraan wat voor handeltje je hebt

een laptop met dual core moet tot 130 graden bestand zijn 120 110 is link 70 kan normaal zijn licht eraan wat voor handeltje je hebt

Ik heb nu diverse berichten van je bekeken, de meeste antwoorden raken kant noch wal, zo ook deze.

Kijk eens wat Intel vindt dat de maximum temperaturen zijn voor de core2duo's desktop processoren
http://processorfinder.intel.com/List.aspx?ParentRadio=All&ProcFam=2558&SearchKey=

Mobile processoren
http://processorfinder.intel.com/List.aspx?ParentRadio=All&ProcFam=2643&SearchKey=

Dus bij 130 graden is de boel allang kapot.

Ja ik heb ook even mijn wenkbrauwen gefronst. Ik denk inderdaad dat bij 130 graden de boel al opgesmoord is.

als jullie zeggen hoe ik een afbeelding op deze site zet zal ik mijn temperaturen er is opzetten die liggen constant rond de 120 graden en ik heb hiervoor de helpdesk geraadpleegt(medion) en die zijden dat het geen kwaad kon bij mijn laptop.... ik gaf alleen de suggestie maar ik zal zeker even de foto's willen poste hoor geen probleem zo ook de e-mail dat het geen probleem was :D

Gewoon bij nieuw bericht "plaatje toevoegen" en je afbeelding staat er.
Kijk ook eens op dit lijstje, daar kan je zien hoe hoog de temperatuur mag oplopen. Als men zegt dat 120° geen probleem is maakt men je wat wijs.

dat zou kunnen maar waarom zouden hun dat zeggen als er tog garantie opzit?

ik begin nu wel boos op ze te worden :mad:

bedankt voor het lijstje

misschien omdat ze hopen dat hij het volhoudt tot na de garantie. Toch wel eens even kijken of die 120° klopt. Met welk programma heb je dat getest?

Ik heb even dat core temp gedownload en de gemiddelde temparatuur is 73 celsius
is dat wel goed?

nee zeker niet ik heb het zelfde probleem dan moet ik eerst notebook hardware control inschakelen als ik hem uit stand-by haal normaal bijv: als ik dingen download wordt mijn processor ook ongv 67 graden en dat is niet mijn enige probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan