laptop valt steeds uit combi probleem omdat accu ook defect is

Status
Niet open voor verdere reacties.

marcelkok724

Gebruiker
Lid geworden
10 jul 2003
laptop start op na half uur valt hij uit en als je daarna opstart valt hij binnen 5 minuten weer uit.

Nu heb ik speedfan geinstalleerd maar kan niet echt iets zien.

Laptop is van hp en heeft een verleden met koelingsproblemen, heeft uiteindelijk een profesionele reball gehad en deed het lange tijd prima. Ineens wilde de accu niet meer bijladen (accu van kennis geleend met zelfde laptop nog steeds niet laden).

Ik weet dus niet of probleem er in zit dat er gewoon spannings dip is of dat er over verhitting is.

Waar kan ik beste gaan zoeken wil liefst weten wat temp was op moment van uitvallen

ik betwijfel of adapter stuk is want hij geeft wel stroom zodat ik normaal kan werken als laptop aan de adapter hangt, maar ja hij valt wel steeds uit. Ik zou denken stuk is stuk of kan een adapter wel spanning geven maar niet bijladen dan? :confused:

I

ok ik heb inmiddels een andere accu en andere lader geprobeerd (collega heeft zelfde laptop :) ) maar zelfde probleem. Accu laat niet bij en als laptop net aan opgestart is en ik wil gamen dan valt de laptop ineens helemaal uit.

Heb wat temp. programma's geïnstalleerd maar bij geen van allen kan ik zien wat de temp was bij het uitvallen. Ik zie alleen keurig huidige temperaturen.

Is er niet iets van logboek ofzo waar ik kan zien waarom de boel zo ineens uit gaat?

owja ik heb alles al paar maanden geleden schoongemaakt er is toen ook een reball uitgevoerd omdat dit type laptop van hp geleverd is met de beruchte slechte solderingen.

Laatst bewerkt:
Hallo

heeft uiteindelijk een profesionele reball gehad en deed het lange tijd prima

alles al paar maanden geleden schoongemaakt er is toen ook een reball uitgevoerd

Uw eerste antwoord doet/deed logischerwijze vermoeden dat de laptop reeds lang geleden werd hersteld en korrekt werkte .....

Uw 2e antwoord echter laat nu ineens uitschijnen dat dit slechts een 2 tal maanden geleden is.

Op een "profesionele reball " heb je uiteraard garantie , dewelke ik in uw geval zeker zou claimen.

De door u vermelde symptomen zijn volgens mij uiteindelijk allemaal te herleiden tot .... een wederom losgekomen g.p.u/chipset motherboard.

Jammer genoeg "vergat" je tot op heden te vermelden om welk typenr het nu juist gaat .. hp heeft immers meer dan 1 laptop gemaakt.

Peter

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan