Laptop valt steeds uit.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Muluugft

Gebruiker
Lid geworden
30 sep 2014
Hoi!

Ik speel al een tijdje games op mijn laptop zoals League of Legends. Sinds kort speel ik WOW. Het ging altijd goed totdat ik vandaag wilde spelen. Ik begon opeens te laggen en na 10 min spelen viel mijn laptop uit. Ook was die nogal warm. Er zit geen stof bij de ventilator, dat heb ik al nagekeken.

Ik weet dat een laptop niet is bedoeld voor gamen en dat een pc daar beter voor is.

Maar ik vind het dus raar dat dit gebeurde aangezien mijn laptop het altijd goed deed.

De specs:
500Gb geheugen
4gm Ram
I7 processor
Videochip: GeForce GT520MX
2.2GHz

Alvast bedankt!

Zoals het nu klinkt ging het fout omdat de laptop te warm werd, het laggen is daar al een indicatie voor; je processor is zich dan aan het terugklokken om minder warmte te produceren en zichzelf daarmee te beschermen.

Staat je laptop op een harde ondergrond? En is de binnenkant ook stofvrij?

Bedankt voor de reactie!

De binnenkant is stofvrij. De laptop staat op een houten ondergrond.

Zo'n cooling dock is eigenlijk ook maar een beetje een lapmiddel. Mogelijk is het nodig om de koelpasta en pads te vernieuwen om zo de temperaturen naar beneden te brengen. Maar dan moet je eigenlijk wel verstand hebben van wat je doet: de dyes liggen namelijk bloot & onbeschermd en zijn dus kwetsbaar.

Zo'n cooling dock is eigenlijk ook maar een beetje een lapmiddel. Mogelijk is het nodig om de koelpasta en pads te vernieuwen om zo de temperaturen naar beneden te brengen. Maar dan moet je eigenlijk wel verstand hebben van wat je doet: de dyes liggen namelijk bloot & onbeschermd en zijn dus kwetsbaar.

maar een goeie cooling dock werkt wel !

Hallo

Mits de laptop zichzelf reeds uitschakeld op zijn thermische veiligheid , heeft deze het reeds behoorlijk warm (te warm)

Als dit te lang aansleept , kan de g.p.u./motherboardchipset zelfs loskomen van het motherboard.

"Er zit geen stof bij de ventilator, dat heb ik al nagekeken."

Meestal zit het stof tussen de heatpiperadiator en de fan, dus niet zichtbaar.

Mits een beeld meer zegt dan 1000 woorden :

https://www.youtube.com/watch?v=NFGuiCjXVxM

Hoe je een laptop snel/eenvoudig zuiver maakt , staat hier :

http://www.helpmij.nl/forum/showthr...n-of-death-quot?highlight=laptop+zuiver+maken

Mocht dit reeds te lang aanslepen , zul je ook de thermisch geleidende pasta , alsook de thermalpad v/d g.p.u. moeten vermieuwen.

Hoe je dit moet doen met deze laptop is een ????? , want je bent merk/typenr , etc .... "vergeten" te vermelden.

Peter

Verder denk ik ook niet dat het kom doordat mijn laptop te warm word. Ik probeerde laatst namelijk weer te spelen, en bij viel uit zonder dat die warm was.

Zoals je wellicht leest willen we graag weten of hij ook echt niet te warm wordt dus je zal dat echt even moeten meten en posten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan