Laptop valt telkens uit

Status
Niet open voor verdere reacties.

bartigol

Gebruiker
Lid geworden
21 sep 2011
Laptop valt sinds een paar dagen telkens uit. Soms nog voordat ie helemaal is opgestart, soms na het opstarten en soms wil ie helemaal niet opstarten.
Het model is een Packard Bell Easynote Hera G
Ik heb de temperatuur van de laptop al gecheckt en hoewel ik die nu niet meer kan checken omdat ie helemaal niet meer wil opstarten leek die me vrij normaal. Het maakt trouwens niet uit of ik mijn oplader in de laptop heb of niet. Zowel als ik de oplader er in heb als zonder oplader valt ie uit. Wel is het zo dat als ik m met oplader opstart en daarna, wanneer ie is opgestart, de oplader er uit haal, dan valt ie bijna altijd meteen uit.
Ik heb sinds twee weken een nieuwe (merkloze) oplader, kan het daarmee te maken hebben? Kan iemand me alsjeblieft helpen, ik heb mijn laptop hard nodig om wat stagerapporten te schrijven.

installatie cd erin en daarvan uit opstarten

chkdsk /r

als deze 100% word uitgevoerd ga je verder met:

fixboot

fixmbr

bootcfg /rebuild

geef het beesie een naampie

en opnieuw opstarten

Wel is het zo dat als ik m met oplader opstart en daarna, wanneer ie is opgestart, de oplader er uit haal, dan valt ie bijna altijd meteen uit.

Dit betekent dat je batterij niet opgeladen is of naar de vaantjes is.Ben je wel zeker dat de universele lader het juiste voltage en voldoende ampere geeft?

Bedankt voor jullie snelle reacties! Het duurt even voordat ik een Windows7-cd heb vandaar dat ik me eerst even richt op de oplader: Het voltage komt wel overeen, beiden 19V
Bij Ampere is er wel een verschil. Bij de oplader is de output 4.74A
Op de oplader staat een ampere van 3.42 A
Zou dit de oorzaak van het probleem kunnen zijn? Is de batterij daardoor dan waarscijnlijk kapot gegaan.
Voor de duidelijkheid, ook zonder oplader start ie nog wel eens op maar valt ie ook weer uit.

Sinds ik die nieuwe oplader heb werkt m'n mousepad van m'n laptop trouwens ook niet meer als ik de oplader erin heb. Bij een externe muis hetzelfde probleem. Alleen als ik een draadloze externe muis erin doe werkt ie. Ik weet niet of dat er iets mee te maken heeft maar ik dacht ik meld het toch even.

Het voltage komt wel overeen, beiden 19V
Bij Ampere is er wel een verschil. Bij de oplader is de output 4.74A
Op de oplader staat een ampere van 3.42 A
Zou dit de oorzaak van het probleem kunnen zijn? Is de batterij daardoor dan waarscijnlijk kapot gegaan.
Voor de duidelijkheid, ook zonder oplader start ie nog wel eens op maar valt ie ook weer uit.

het probleem is dat bij de volt er speling tussen mag zitten van 5% erboven of onder maar bij de ampere moet je gelijk of hoger hebben aangezien de apdapter anders oververhit kan raken, echter zou hij wel op moeten laden...dus ik denk dat je 2 problemen hebt in plaats van 1

Ik zie nu dat ik wat foutieve info gepost heb. Op de oplader staat dus een ampere van 4.74 en op de laptop van 3.42
Dit zou dan toch geen probleem moeten zijn?

Probeer eens het volgende :

Verwijder accu en oplader en druk 10 maal de Aan/Uit-schakelaar in.
Dit om restspanning te verwijderen.
Sluit accu en oplader weer aan en start de laptop.

Wanneer dat mogelijk is, bekijk de situatie eens met het gratis BatteryBar -
http://osirisdevelopment.com/BatteryBar/

Dat heb ik nu gedaan maar hij start nu helemaal niet meer op. Het aan-lampje brandt wel maar hij doet niets.

Het was niet m'n bedoeling om je van de wal in de sloot te helpen. :o
Uit ervaring weet ik, dat dit vaak wél een oplossing is.

Heb je nog garantie op de laptop ?

Ik zie nu dat ik wat foutieve info gepost heb. Op de oplader staat dus een ampere van 4.74 en op de laptop van 3.42
Dit zou dan toch geen probleem moeten zijn?

nee dit is dan geen probleem dus dan zit de probleem tog echt bij je computer

Dat geeft niet hoor. Er zit helaas geen garantie meer op. Ik denk dat ik maar even bij een computerzaakje langs ga. Bedankt voor de moeite in ieder geval.

heb je dit nu al geprobeerd?

Het probleem is dat ik die windows7 cd nu even niet heb. Maar, zelfs als ik die heb denk ik dat t lastig wordt omdat de laptop nu eigenlijk helemaal niet meer aan wil. Dan moet het toch haast wel een hardware probleem zijn?

Nu start ie ineens weer wel op. Er valt geen pijl op te trekken..

EDIT: Maar hij valt even zo snel weer uit

EDIT2: En nu blijft ie hangen bij het opstartscherm waar je de mogelijkheid hebt om naar de BIOS setup te gaan

Laatst bewerkt door een moderator:
Welkom op Helpmij...:thumb:

Ik heb je topic verplaatst naar sectie laptops.

Succes met je vraag.

Mvg,
Frank Wannet
Sectiemoderator Hardware

Koelerpasta vervangen. Alleen je met het echt ontzettend voorzichtig doen, want ik heb nu mn toetsenbord connector gemold :/

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan