Laptop valt uit als ik hem "zwaar" belast

Status
Niet open voor verdere reacties.

Luke86

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
3 mrt 2007
Ik heb 3 jaar geleden een Powernote a4231 gekocht. en nou is het geval dat als ik hem "zwaar" belast met bijvoorbeeld een spel of installatie of videobewerking dan valt hij uit. de ene keer is dat na 10 min de andere keer na een half uur. heeft iemand enig idee wat hier de oorzaak van kan zijn en een eventuele oplossing??

Is waarschijnlijk een warmteprobleem, degelijke laptops zijn in principe niet gemaakt om zware games e.d. op uit te voeren.

wss zoals mijn voorganger al zei : een warmteprobleem, je processor wordt onvoldoende gekoeld en wordt oververhit, en ik heb al gehoord bij deze modellen dat dat snel gebeurt...

grtjs

Precies, en niet alleen de processor, maar ook de video-chip is daar niet blij mee!

Precies, en niet alleen de processor, maar ook de video-chip is daar niet blij mee!

Mijn gedachten gaan ook vooral uit naar de videochip. Kun je de grafische instellingen veranderen zodat hij minder belast wordt? En duurt het dan langer voor hij afslaat? Vaak zit er een te zware video processor in een laptop die of zijn ei niet kwijt kan (warmte) of teveel vraagt van de rest van de laptop, en dan valt hij helemaal uit.

Je kunt even in uitvoeren> eventvwr.exe kijken naar de logboeken of er ergens een (software) fout is opgetreden, maar ik denk een hardware probleem. Al google earth gedraaid op de laptop, veel (oudere) laptops hebben daar ook al moeite mee, en dan kun je een game meestal wel vergeten.

Hallo

Ik zou hem persoonlijk eens stofvrij maken , c.p.u. fan , alsook de voorziene aanzuigopeningen .

Zelfs een "gestresste" p.c. dient te blijven werken , en niet uit te vallen hoor .

Peter

Heb hem helemaal schoon gemaakt van binnen zat wel wat stof op de cpu fan maar niet echt super veel. maar gelukkig is het nu verholpen. hij doet het al een week goed zonder ook maar 1 keer uit te vallen.

bedankt voor jullie reacties!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan