Laptop valt uit (blauw scherm)

Status
Niet open voor verdere reacties.

hanskamp

Gebruiker
Lid geworden
21 feb 2007
Ik heb een laptop waar ik een router op heb voor het internet.
Nou moet deze router via de USB kanaal.
Telkens als ik op het internet ga, komt er een foutmelding (blauw scherm) die ong een seconde blijft staan.
Hierin staat schijnlijk een hoop tekst, maar ik kan het helaas nooit lezen.
Ik vraag mij af wat ik fout heb gedaan, nou heb ik een tijdje niet meer deze laptop gebruikt, maar voorheen deed het internet het wel.
Juiste software is geinstalleerd vor de router.

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen,. alvast bedankt.

En opstarten in Veiligemodes,gaat dat?

En doe dan onderstaande

Doe eens een rechterklik op deze computer en kies eigenschappen.
Kies dan geavanceerd>opstart en herstelinstellingen en klik daar op instellingen.
Vink dan de regel: de computer automatisch starten uit.
Nu start de pc niet meer vanzelf opnieuw op, maar krijg je een blauw scherm met foutmelding. Aan de hand van die foutmelding kunnen we misschien wat makkelijker de oorzaak achterhalen. Vaak zijn het niet goed werkende drivers of een geheugenprobleem.

Laatst bewerkt:
Foutje in de tekst : De laptop valt uit. Hij herstart niet.
Sorry hiervoor.

Helaas kan ik geen screenshot maken.

Foutje in de tekst : De laptop valt uit. Hij herstart niet.
Sorry hiervoor.

Helaas kan ik geen screenshot maken.

probeer eens de nieuwste videokaart drivers te downloaden, kinkt gek maar mijn pc viel ook telkens uit nieuwe drivers en hij deed het weer. welke internet browser gebruik je? Wat zit er in je pc?

bogi

Hoi !

Kijk es in je logboeken, en laat de foutmelding even weten.

Evt. opstarten in veilige modus, rechtsklikken op "Deze Computer", beheren - logboeken.

Greetz,

Harry.

probeer eens de nieuwste videokaart drivers te downloaden, kinkt gek maar mijn pc viel ook telkens uit nieuwe drivers en hij deed het weer. welke internet browser gebruik je? Wat zit er in je pc?

bogi

INternet Explorer
Het is een P3 laptop.

@Harry
Ik zal even kijken als ik thuis ben, iemand die dit probleem al is eerder heeft gehad?

hmm.. helaas is niets gelukt.

Iemand misschien een idee van waar het probleem ligt?
Het gebeurt alleen als ik op het internet ga

UPDATE

dit is de foutmelding als ik by de logs kijk;

Foutcode; 100000d1, parameter1: 0000000c, parameter2: 00000002, parameter3: 00000001, parameter4: f98b7be7.

Laatst bewerkt:
Hoi !

Na wat zoeken heb ik de volgende mogelijke oplossingen:

1. Check je soundcarddrivers, kijk of er een nieuwe versie voor uit is. Zeker als ze van Audigy zijn !

2. Start - uitvoeren, typ: chkdsk /r. Je krijgt dan de vraag of dit bij de volgende start moet worden uitgevoerd. Klik ja en start opnieuw op.

3. Brengt dit nog geen oplossing (wat ik eerlijk gezegd wel verwacht) kun je nog een geheugentest doen met memtest86.

Succes,

Harry.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan