Laptop valt uit en start niet meer op (blauw scherm!)

Status
Niet open voor verdere reacties.

stars1992

Gebruiker
Lid geworden
11 aug 2008
Berichten
8
Haaii

Ik zit met een heel groot probleem!! Ineens deed mijn laptop het niet meer nadat ik hem had uitgeschakeld voor het laatst. Het is een compaq..
Als ik hem nu aanzet dan moet ik eerst selecteren in welke stand/modus ik de pc wil opstarten.. en ik heb al werkelijk alles geprobeerd, maar het lukt niet. ik krijg na het laden van windows een blauw scherm te zien 1sec en dan valt hij uit, en start die weer opnieuw op met die modusscherm. en ja ik heb ook een beetje deze site gaan afneuzen of er tips staan, je hebt ze wel mensen met het zelfde soorten problemen enz, maar ik ben niet echt op een antwoord gekomen ofzo. Ik ben niet echt computer-technisch dus ik weet er ook niet zo heel veel van af. Windows opnieuw installeeren zou echt moeten als niet anders kan, want ik heb zoo ongelovelijk belangrijke bestanden voor school enzo er op staan die ik niet kan missen. en ik heb niet eens instalatie cd er van..
Als iemand mij er snel mogelijk mee kan helpen zou zooooooooo fijn zijn!!

Alvast bedankt..
Kusz Melissz:love::love:
 
Probeer het eens in veilige modus ( F8 toets ) en dan systeemherstel.
 
okee doe eens je windows xp cd erin, druk daarna op een toets als de pc aangeeft 'druk op een toets om vanaf de cd op te starten' (o.i.d).

daarnaast wacht je helemaal af totdat alle bestanden geladen zijn, je krijgt dan 3 keuzes te zien... druk op enter of windows te installeren, r om te repareren, en nog eentje...

klik op:
Druk op 'R' om de installatie van Windows-XP te repareren.

als het goed is kan je dan in een soort dos iets komen (een zwart scherm waar je dingen kan intypen).

type in:
C: <druk op enter>
bootrec.exe /fixboot <druk op enter>
bootrec.exe /fixmbr <druk op enter>

dit lijkt allemaal lastiger dan dat het is, probeer het maar eens ;)

succes
 
okee doe eens je windows xp cd erin, druk daarna op een toets als de pc aangeeft 'druk op een toets om vanaf de cd op te starten' (o.i.d).

daarnaast wacht je helemaal af totdat alle bestanden geladen zijn, je krijgt dan 3 keuzes te zien... druk op enter of windows te installeren, r om te repareren, en nog eentje...

klik op:
Druk op 'R' om de installatie van Windows-XP te repareren.

als het goed is kan je dan in een soort dos iets komen (een zwart scherm waar je dingen kan intypen).

type in:
C: <druk op enter>
bootrec.exe /fixboot <druk op enter>
bootrec.exe /fixmbr <druk op enter>

dit lijkt allemaal lastiger dan dat het is, probeer het maar eens ;)

succes

hoi,

Jij ook bedankt voor je reactie, maar ik weet niet of ik dat wel zo duidelijk heb aangegeven, maar ik heb geen windows xp cs:(
 
kan je als je de pc opstart, en ze geven je een paar keuzes ook kiezen voor iets met dos in de naam? zo ja probeer die dan eens en vul dezelfde codes in die ik net gaf:

C: enter
etc...
 
kan je als je de pc opstart, en ze geven je een paar keuzes ook kiezen voor iets met dos in de naam? zo ja probeer die dan eens en vul dezelfde codes in die ik net gaf:

C: enter
etc...

Nogmaals heel erg bedankt dat je me wilt helpen.
Als ik mijn pc opstart kan ik op f10 drukken dan kom ik in een setup programma waar ik oa tijd kan instellen enz. Ik heb als ik hem ''op wil starten'' de mogelijkheden om hem op de normale modus te starten, de laatst best werkende, en ook veilge modus met oa opdracht en netwerkmogelijkheden..
ALLE STARTEN ZE GEWOON NIET.
ik zie zo'n blauw scherm 1 seconde en dan valt hij uit!. en ik kan er geen dos dinges uit toveren:(
wat nu??

kuss:love:
 
Laatst bewerkt:
Als ik mijn pc opstart kan ik op f10 drukken
Als je direct bij het opstarten hardnekkig alleen op F8 blijft drukken, wat doet ie dan?
Als dat ook de mist in gaat, kun je proberen een foto te maken van dat blauwe scherm en hier te posten. Er staat dan een stopcode op die wat info kan geven.
 
Laatst bewerkt:
Als je direct bij het opstarten hardnekkig alleen op F8 blijft drukken, wat doet ie dan?
Als dat ook de mist in gaat, kun je proberen een foto te maken van dat blauwe scherm en hier te posten. Er staat dan een stopcode op die wat info kan geven.

Hoi,

Eeh als ik f8 indruk dan zie ik een scherm openen net als die ik normaal ook krijg als; windows normaal en in veilige modus opstarten enzo maar dit is een gevanceerde opties ofzo en daar kan je meer dingen opstarten..
ik sta klaar om te drukken heb nognergens aan gezeten ik kan namelijk kiezen uit::
Logboekregistratie voor opstartprocedure opstarten,
VGA modus inschakelen,
Laatst bekende configuratie,
Active directory terugzetten,
foutopsporingsmodus,
automatisch opnieuw opstarten bij systeemcrash uitschakelen


En nu??:rolleyes:
 
Laatst bewerkt:
oja en die code is zo in dat blauwe scherm:

*** STOP: 0x000000ED (0x8657C990, 0xC0000006, 0x00000000, 0x00000000)
 
Als het nu gaat om belangrijke bestanden zou je kunnen overwegen een LiveCD te downloaden en hiermee op te starten. Dan moet het mogelijk zijn je bestanden op te zoeken en op te slaan of uit te printen of door te sturen.

Kijk eens naar http://www.nu2.nu/pebuilder/
of een LinuxLiveCD http://www.knoppix.net/
De laatste is wel geen Windows maar kan je misschien weer een beetje vrolijk maken.

Groet,
deSmid.
 
Als het nu gaat om belangrijke bestanden zou je kunnen overwegen een LiveCD te downloaden en hiermee op te starten. Dan moet het mogelijk zijn je bestanden op te zoeken en op te slaan of uit te printen of door te sturen.

Kijk eens naar http://www.nu2.nu/pebuilder/
of een LinuxLiveCD http://www.knoppix.net/
De laatste is wel geen Windows maar kan je misschien weer een beetje vrolijk maken.

Groet,
deSmid.

Klinkt een beetje ingewikkeld, maar ik neem aan dat ik eersst iets op cd moet zetten en dan daarna moet instaleren ofzo op mijn defecte pc? pfoeh pfoeh..!
zelfs dat lukt niet, om het op cd te zetten:shocked:
voelme nu best een dombo:eek:
achja, ik ga toch maar slapen en kijken wat voor tips ik morgen hopelijk binnen zal krijgen bedankt alsnog:thumb:
 
Ja, je moet dit op CD zetten maar dat is niet zo moeilijk, er is vast wel iemand in je omgeving te vinden die dit kan regelen voor je.

Vervolgens hoeft er niets te worden geïnstalleerd, dat is het handige er van :)

Met wat zoekwerk is er ook wel een USB versie te vinden maar heb daar geen ervaring mee.

Succes,
deSmid.
 
dan kan je net zo goed windows opnieuw installeren, maar dan zonder de oude bestanden te verwijderen...
 
ik wel ik heb een live xp op mijn usb stick staan waarin ik nu ook werk iets trager dan eenharddisk]

dan kan je net zo goed windows opnieuw installeren, maar dan zonder de oude bestanden te verwijderen...

je bedoel windows repareren
 
Laatst bewerkt door een moderator:
nee ik bedoelde herinstalleren, en dan de oude installatiefolder laten bestaan... deze wordt dan omgezet in windows.old en je bestanden zullen bewaard blijven... dan kan je alles overzetten op een andere harddisk en gewoon een clean install uitvoeren (met formatteren vd harddisk?)
 
Er zijn ook mogelijkheden om de registerbestanden te herstellen door ze te kopieëren vanuit de map C:\Windows\system\repair of de map met herstelpunten C:\System Volume Information.

Lees eerst zorgvuldig dit http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?t=221571

Mijn voorkeur gaat uit naar de methode Lange Pier (laatste post 7 in die link) als Windows zelfs in de Veilige modus niks meer doet. Maar wellicht is de methode van Paul-RT wel zo gemakkelijk voor deze Topic Steller.

Ook bij de methode van Paul-RT in eerste instantie alleen maar het registerbestand SYSTEM vervangen en bij geen resultaat alle bestanden.

Als alles mislukt, kun je een Repair proberen. Let op de toelichting van DUTCHPHOTO over het verschil tussen Recovery en Repair."Wil je dus een bestaande windows installatie repareren moet je zeker niet op die "R" uit het eerst plaatje drukken. Optie "R" uit het tweede plaatje is dus de enige juiste."

In ieder geval blijven de bestanden behouden

Hier nog enkele Live CD's om het kopiëren te vergemakkelijken. Wellicht is het werken met Hiren's het makkelijkst.
http://www.nuciadown.eu/download/nuciaboot.iso (kopiëren met de tool A43 File Management Utility)
http://soft.softoogle.com/ap/hiren-s-bootcd-download-6916.shtml (kopiëren met de "mini XP")
Het werken met live CD's op linuxbasis zoals Knoppix en Ubuntu is voor TS misschien te lastig.
 
Jammer dat Melissz niet meer reageert :(
Met deze oplossingen moet je zonder veel problemen je bestanden kunnen redden :)

Grtz,
deSmid.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan