Laptop valt uit na +/- 15 sec.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Kuvjee

Gebruiker
Lid geworden
3 mei 2009
Hoi mensen!

Ik zit met een probleem. Ik was vanmorgen gewoon normaal op mijn laptop bezig, een serie aan het kijken. Op een gegeven moment reageerde mijn laptop niet meer, het scherm werd zwart (was nog wel aan) en ik kon overal op drukken wat ik wilde maar niets deed meer. Ook de aan/uitknop inhouden werkte niet dus ik heb de accu er uitgehaald om de laptop af te sluiten.

Wanneer ik nu mijn laptop aan wil doen, start hij ongeveer 15 seconden op en dan valt hij uit. Ik kan in die 15 seconden wel in de bios komen maar daar valt hij ook uit.

Is er iets kapot? Kan ik iets doen? Wie kan mij helpen?:confused:

Alvast bedankt!

Doet deze ook hetzelfde met de powercable aangesloten?
Kan zijn dat je accu zeer brak is.

Ik heb het geprobeerd met alleen Accu, met alleen stroomkabel en met beide, maar telkens hetzelfde probleem.

Stond je laptop op een vlak oppervlak of bijvoorbeeld op de bank of bed? De ventilator van een laptop zit namelijk aan de onderkant en kan op bijvoorbeeld je bed onvoldoende koude lucht aanzuigen. Hierdoor kan het voorkomen dat door de warmte onderdelen zijn beschadigd waardoor de laptop niet meer werkt.

In dit geval gok ik sowieso op een hardware fout, als de laptop nog in de garantie zit zou ik hem bij de fabrikant ter reparatie aanbieden!

Ik had de laptop eigenlijk de gehele tijd op m'n schoot staan. En dan zou dit alsnog wel kunnen. Ik heb de laptop bijna twee jaar en er zat maar een jaar garantie op dus helaas.

Je gokt op een hardware fout, maar als dat het geval is, kan ik mijn laptop dan afschrijven? En zou er nog iets anders aan de hand kunnen zijn?

Herinstallatie van wat? Ik denk echter ook niet dat dat werkt omdat de laptop toch uitvalt na 15 sec.

Wanneer de laptop uitvalt voordat hij in Windows zit lijkt een virus mij niet de meeste voor de hand liggende fout.

Het is niet zo dat de laptop meteen afgeschreven is. Afhankelijk van het model en prijs van de laptop (budget en
topmerk verschillen uiteraard van elkaar), heeft deze een wettelijke levensduur van 3 tot 5 jaar. Wanneer je de
laptop ter reparatie aanbied kan de service medewerker jouw vertellen wat de levensduur van de laptop is.

Dit houdt in dat binnen deze periode de fabrikant een deel van de kosten moet betalen. Er is een formule waarbij
je kan berekenen wat jouw kosten worden:

Aantal maanden dat de laptop oud is / Aantal maanden wettelijke levensduur x 100% = Jouw percentage van
de reparatiekosten.

Het percentage eigen kosten wordt uiteraard steeds hoger, aangezien de onderdelen in je laptop slijtage ondervinden
en de reparatie de levensduur van je apparaat verlengd. Vandaar dat de fabrikant een deel van de kosten doorberekend
aan de klant.

Misschien ook nog wel wat raars. Ik heb m nu een tijdje laten staan (vanaf het moment dat ik mijn probleem plaatste tot nu) en ik probeerde het nogmaals. De laptop bleef nu aanzienlijk langer draaien, namelijk tot het laden van windows en toen gaf hij het weer op. Iemand enig idee waarop dat kan duiden?

Ik doelde weliswaar niet op economische afschrijving, maar meer spreekwoordelijk. Als er iets kapot is door de hitte is de laptop dus gewoon kapot en moet gerepareerd worden? Ik wist dit allemaal echter niet over dat de fabrikant dan meebetaald an de kosten, bedankt!

Haha, ja garantie is nogal een kwestie.. Wettelijk is er weinig geregeld om de consument te beschermen en de fabrikanten/verkopers weten altijd wel een omweg te vinden waardoor de klant voor kosten opdraait..

Het ligt er natuurlijk aan wat er defect raakt. Een defecte dvd-speler zal er uiteraard niet voor zorgen dat de pc niet meer werkt, maar defect geheugen/moederbord enz. wel.

Draait je ventilatortje nog wel? Even luisteren / voelen aan de zijkant of onderkant van je laptop.

In het begin draait hij volop maar hij gaat na een seconde of 5 uit volgens mij.

Hoi,
kan ook gewoon een kapot ventilatortje zijn of het moet eens schoongemaakt worden.

Heb de ventilator pasgeleden nog goed schoongemaakt, dus hij is zeker niet vies/vol stof. Iemand nog tips wat ik hier mee aan moet?

Alvast bedankt!

Hoi,
Geef zoveel mogelijk info over je pc e/o laptop (merk/type e/o model/serienr. en welke versie v.h.besturingssysteem).
Geef ook evt. aan welke antivirussoftware e/o internetsecurity aanwezig is.
Wanneer is je probleem ontstaan, na een update, download, installatie v.e. programma of zomaar ineens?
Geef aan wat je zelf al hebt geprobeerd om het probleem op te lossen.
Succes verder met je vraag (dit is een standaard tekst)
Door zoveel mogelijk info te geven voorkom je onnodige vragen achteraf.

Door zoveel mogelijk info te geven voorkom je onnodige vragen achteraf.

Merk: Acer
Type: Aspice 5520
Besturingssysteem: Windows Vista Home Premium
Het probleem is vanuit het niets ontstaan, ik kan me niets bedenken waardoor het komt.

Ik heb zelf de ventilator al schoon gemaakt, de accu er uit gehaald en 30 sec. op de aan/uitknop gedrukt (schijnt volgens vele topics ook te werken) en ik heb het op alle manieren geprobeerd (met accu/zonder accu, met stroom/zonder stroom en met beide)

wat ook kan helpen is het ram geheugen verwijderen en hem starten met een stripje misschien zit er een fout in
verwijder ook andere hardware als je hdd wlan enz alleen je cpu met de koeler en de lader
als hij dan ook niet start kan mogelijk je moederboord kapot zijn
verwijder eens je bios batterij voor 2 minuten (accu en adapter ook loskoppelen)
misschien na een reset kan hij het doen
het is wel een probleem laptop dit type ook de 7520 vallen onder deze problemen
check ook je processor en je koelpasta misschien is dat het probleem wel

mvg

Ts'r is voor het laatst op 8 maart online geweest.
Als die nog problemen heeft neemt die het niet serieus.;)

Topic gaat dicht.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan