Laptop valt uit op accu

Status
Niet open voor verdere reacties.

Monkey1995

Gebruiker
Lid geworden
20 apr 2015
Hallo,

Al een tijdje heb ik het probleem dat telkens ik mijn laptop verwijder van de netstroom, hij direct uitvalt. Bij de batterij staat er "72% beschikbaar (aan netstroom, accu wordt niet opgeladen). Iemand die weet hoe ik dit zou kunnen oplossen. Laptop is 1.5 jaar oud.

Ik heb al wat gezocht op internet maar vind daar geen oplossing aangezien iedereen zegt dat je best eens kalibreert, maar dit is niet mogelijk omdat hij niet meer wilt opladen.

Mvg,

Hallo

Ondanks het feit dat deze laptop nog niet oud is ... " Laptop is 1.5 jaar oud. " lijkt het er sterk op , dat deze defekt is ... (1 of meerdere cellen)

Dit "Bij de batterij staat er "72% beschikbaar (aan netstroom, accu wordt niet opgeladen)" lijkt dit ook te bevestigen ...

Jammer genoeg wordt er geen merk van laptop vermeld ...

Erg duur zijn deze niet ... en hier een voorbeeld van een deftige/betaalbare batterij ... uiteraard niet voor uw model , mits deze niet vermeld wordt ...

http://www.benl.ebay.be/itm/391030359043?ssPageName=STRK:MEWAX:IT&_trksid=p3984.m1423.l2649

Je zult dus zelf eens moeten zoeken ...

Peter

Laatst bewerkt:
Bedankt voor de reactie Peter! Laptop is een samsung NP 350E btw.

Ik heb nog garantie op de laptop, valt dit er ook onder?

Volgens mij is standaard max 1 jaar accugarantie dus je zal inderdaad een nieuwe batterij moeten kopen

Ik weet het niet zeker hoor, het kan zijn dat jouw type laptop toevallig 2 jaar garantie heeft.

Kan je deze accu er makkelijk uithalen?

Ja, is niet echt een probleem.

Laatst bewerkt door een moderator:
1 jaar dus maar & was een interessante link.

Hallo

Hier te koop met garantie :

http://www.benl.ebay.be/itm/Laptop-...818?pt=LH_DefaultDomain_3&hash=item43d0519ec2

Een individuele l.i.o.n. cell is +/- 2200ma ... 2 parallel geeft 4400ma ...

Men kan eventueel 3 cellen van 2200ma parallel gemonteerd hebben ... wat ik eerlijk gezegd betwijfel i.v.m. plaats in de batt. behuizing.

Individuele cellen hoger dan 2200ma zijn veel duurder , en zullen niet snel worden gebruikt (kostprijs)

Peter

Laatst bewerkt:
Hallo

Deze is dus afwijkend van model in vergelijking met wat er nu in deze laptop zit ????

Desnoods (veiligheid) eerst de verkoper kontakteren ...

Peter

Huh? Diegene die jij zei was een batterij die niet bij mijn laptop past. Het laptop model is een NP350E7C

Hallo

Voor grof gerekend 10 € meer zou deze nemen met de hoogste capaciteit ...

Garantie van 3 jaar ---> ze vertrouwen dus hun onderdelen = meegenomen ....

Peter

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan