Laptop valt uit terwijl ik game

Status
Niet open voor verdere reacties.

svenviaene

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
21 mei 2012
Berichten
1
Wanneer ik 20 minuten aan het gamen ben valt mijn laptop vaak uit. Het gebeurt nu vaak bij Diablo 3 (vroeger bij WoW), ook terwijl de graphics al veel lager staan.
Ik heb de temperaturen in de gaten gehouden en ze zijn niet bijzonder groot, zo rond de 65 graden bij de CPU achter 20 min. gamen, en 65-70 bij de GPU.
Ik denk dat het aan iets anders ligt dan de temperatuur dus, misschien voltage ofzo van bepaalde onderdelen.

Specs:

i5 processor
4GB RAM
Windows 7 64bit
Geforce GT 330M
 
Om heel eerlijk te zijn.. Zijn de temperaturen voor een laptop (niet schrikwekkend) niet bepaald laag. Vergeet niet dat laptops er niet voor gebouwd zijn om op te gamen, en al helemaal niet met een GT330M. Het is wel degelijk de temperatuur die de laptop laat vastlopen/uitvallen.

Er zijn 2 dingen die je kan doen. Laptop open schroeven en 't stof eruit blazen, en een cooling-pad aanschaffen waardoor de laptop net even wat beter gekoelt word. Zie mijn andere post in een andere thread:

Laptops zijn vaak niet gemaakt om zware games zoals BF3 op te spelen. Enige waar je naar zou kijken, is of de laptop van binnen schoon is. Wellicht investeren in een cooling-pad. (Je zet je laptop erop, en het pad koelt de laptop nog nét een tikje beter dan de laptop fan alleen doet.)

Een koeler werkt redelijk goed geloof ik. Zelf geen ervaring mee.

Deze 2 zien er wel goed uit. Bedenk wel: ik zeg niet dat je met zo'n pad ineens wel BF3 kan spelen.

http://tweakers.net/pricewatch/258435/cooler-master-notepal-u2.html#tab:info

http://tweakers.net/pricewatch/289119/logitech-n200-cooling-pad.html#tab:info


En een overzicht met een filter op bekende merken @ Tweakers.net: http://tinyurl.com/ccz2m6e
 
ik zou eerst gewoon eens met een stofzuiger langs de roosters gaan,
en de fan even blokkeren terwijl je dat doet met een tandenstoker of zo....
 
Valt dat niet onder laptop schoonmaken, Marcel? Lees andere reacties ook even voor je hetzelfde post.
 
Dat valt niet onder "Laptop open schroeven en 't stof eruit blazen" lijkt me wel logisch......
 
Nou sorry hoor, maar in beide gevallen doe je exact hetzelfde. Al zal de laptop openschroeven en 'm schoon blazen met compressie lucht een veel beter resultaat geven dan 'even de fan blokkeren en de stofzuiger erop zetten'. Kwaliteit boven kwantiteit, toch?
 
Ja maar niet iedereen kan zomaar een laptop open schroeven en dan weer goed dicht doen,
en om te kijken of het wel aan de stof ligt hoef je ook niet persé zo'n luchtspuit bus te halen.
Met de stofzuiger is veel makkelijker en sneller, en is niet hetzelfde als wat jij zei.

Ik zei het als aanvulling op jouw post,
niet om jouw te pesten of zo...
 
Zucht, fijn, succes met het topic verder.

->

Om hier even op terug te komen, stofzuiger werkt vrijwel niet om een laptop mee schoon te maken. Enige wat het weg haalt is het oppervlakkige stof, meer niet. Alles wat vast, of achter iets zit, zal blijven zitten en dan ben je nog niks verder. Compressielucht werkt dus beter, of dit nou zonder dat de laptop open geschroeft word, of met.
 
Laatst bewerkt:
Heb je nog garantie op de laptop ?
zo ja dan hoef je de laptop niet eens open te maken , breng hem terug en ze maken hem gratis voor je schoon :)
Zo nee , dan kan je idd zoals probleempjes en marcell aanraden je laptop open maken en een flink blazen/zuigen ( of zuigen zin heeft weet ik zo even niet, )
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan