Hey helpmijers, ik heb er al een tijd lang last van dat mijn laptop uitvalt tijdens het gamen maar het lijkt erger te worden. Eerst gebeurde het een paar keer per week, nu lijkt het zich elke keer dat ik speel voor te doen. Ik hoor een korte "piep" en dan valt de laptop gewoon uit.
Ik heb de temperatuur van de CPU gemeten tijdens het spelen van Call of Duty 4 en in het begin zat hij rond de 59 graden maar de laatste keer dat ik keek voordat hij uitviel zat hij rond de 66 graden. Ik gok dat hij toen de laptop uitviel dus ergens tussen de 66 en 70 graden zat. Dit lijkt me wel wat veel en ik gok dus dat dit de oorzaak is van het probleem.
Volgens Notebook Hardware Controll blijft de HDD temperatuur gewoon normaal, iet's van 50 graden dacht ik.
Mijn vraag is dus, wat kan ik hier aan doen? Ik heb echt nul komma nul verstand van het koelen van een CPU, zeker in een laptop
Specs:
Compal IFL90 15,4" WXGA+,
Video - Nvidia Go 8600M GT 512MB
Processor - Core2 Duo T8100 S-P 2,10GHz 800Mhz 3Mb
RAM - 4Gb DDRII 667Mhz SO-DIMM (2x 2Gb)
HDD - 320GB hard disc 2,5inch 16MB 7200RPM SATA
Batterij - 6cells accu (standaard)
Ik heb de temperatuur van de CPU gemeten tijdens het spelen van Call of Duty 4 en in het begin zat hij rond de 59 graden maar de laatste keer dat ik keek voordat hij uitviel zat hij rond de 66 graden. Ik gok dat hij toen de laptop uitviel dus ergens tussen de 66 en 70 graden zat. Dit lijkt me wel wat veel en ik gok dus dat dit de oorzaak is van het probleem.
Volgens Notebook Hardware Controll blijft de HDD temperatuur gewoon normaal, iet's van 50 graden dacht ik.
Mijn vraag is dus, wat kan ik hier aan doen? Ik heb echt nul komma nul verstand van het koelen van een CPU, zeker in een laptop

Specs:
Compal IFL90 15,4" WXGA+,
Video - Nvidia Go 8600M GT 512MB
Processor - Core2 Duo T8100 S-P 2,10GHz 800Mhz 3Mb
RAM - 4Gb DDRII 667Mhz SO-DIMM (2x 2Gb)
HDD - 320GB hard disc 2,5inch 16MB 7200RPM SATA
Batterij - 6cells accu (standaard)