Laptop valt uit tijdens het opstarten

Status
Niet open voor verdere reacties.

rienk1997

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
21 okt 2014
Hallo allemaal,

In Augustus vorig jaar heb ik een Asus laptop aangeschaft (r500 of iets dergelijks).
Ik heb er toen af en toe problemen mee gehad, namelijk dat hij uitviel tijdens het opstarten. Tijdens het opstarten viel de laptop uit en daarna pakte hij geen stroom meer van zowel de accu als de oplader. Dat is me twee keer overkomen en er is daarom twee keer een nieuw moederbord in de laptop geplaatst.

Nu kwam ik vandaag terug van school en wou mijn laptop opstarten en tot mijn grote schrik zag ik tijdens het opstarten het scherm uitgaan en hoorde het geluid van een stilvallende laptop. Daarna heb ik de laptop verschillende keren proberen op te starten, maar zonder succes. Maar het viel mij op dat dit niet precies dezelfde problemen zijn als de vorige keren die ik ongeveer beschreven heb. Mijn laptop doet helemaal niks als ik hem niet aan de stroom heb staan, dus hij pakt geen stroom meer van de accu. Als ik hem aan de oplader heb dan brand het lampje dat aangeeft dat hij aan het opladen is en wil mijn laptop wel aan, maar dan valt hij dus uit en het lampje gaat ook uit. Vroeger zou het lampje uitblijven tot ik de accu eruit haalde en er weer in deed, maar nu gaat het lampje een paar seconden na het uitvallen weer aan.

Nu ben ik helaas geen computertechnicus, dus ik heb geen idee of deze beschrijving iets aan informatie oplevert. Maar heeft iemand enig idee wat het probleem zou kunnen zijn? En zijn er oplossingen voor of moet ik weer naar de winkel? Als dat zo is vraag ik me af, moet ik nog wel akkoord gaan met weer een reparatie? Want een derde defecte moederbord dat is toch niet normaal meer?

Ik hoop dat iemand me iets wijzer kan maken van mijn probleem.
Bij voorbaat dank!
Rienk1997

Derde keer, niet zelf gaan rommelen en een ander eisen zou mijn idee zijn.
De Medion van mijn zoon is nu voor een tweede keer opgestuurd en bij een volgende keer wil ik ook een ander.

Allereerst vervelend voor jou, gelukkig heb ik dat nog nooit meegemaakt.

Denk dat het mogelijk aan de voeding en / of moederbord ligt.
Zelf niets aan doen, ook niet kastje ofzo openen de kans is dan groot dat je het alleen maar erger maakt.

Ik hoop voor je dat er nog garantie op staat, en zou deze opsturen.
Dat is de enigste advies die ik jou kan geven.

Bedankt allebei!
Ik ga morgen denk ik maar bij de winkel langs om te vragen wat de opties zijn m.b.t. het terugkrijgen van m'n geld of een andere laptop en ga dan ook maar meteen vragen hoe ik het beste m'n harde schijf veilig kan stellen. Bedankt voor jullie input ik denk dat het inderdaad geen slim idee geweest zou zijn als ik er zelf aan was gaan sleutelen. Nu maar hopen dat ze mij een goed alternatief kunnen bieden.

Zojuist bij de winkel geweest, laptop deed inmiddels helemaal niks meer. De verkoper heeft er even naar gekeken en geconcludeerd dat de laptop maar weer opgestuurd moest worden. Helaas ben ik dan wat te aardig voor dat soort mensen om te zeggen wat ik echt wil, namelijk gewoon een nieuwe of mijn geld terug.. Maar goed ik ga er zaterdag met mijn vader weer heen die kan wat beter zeggen waar het op staat :)
Wel kreeg ik mee dat als ik mijn harde schijf eruit haal dat waarschijnlijk mijn garantie kost. Erg jammer want dat is eigenlijk het enige wat ik nog wil aan die laptop.
Ik neem aan dat het wel gewoon mogelijk is om een nieuwe/geld terug te eisen + mijn harde schijf?
Ik hoop in ieder geval dat mijn volgende bezoek wat succesvoller en wat motiverender is.
Zodra ik meer weet laat ik het horen.
Bedankt voor de hulp en interesse!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan