Laptop valt uit

Status
Niet open voor verdere reacties.

DR1986

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
1 mrt 2007
Hallo,

Ik heb een probleem. Als ik met teveel programma's bezig ben op mijn laptop, kan hij zomaar uitvallen. Geen melding, niets. Ik heb dit voornamelijk als ik aan het Photoshoppen ben. Heb al een nieuwe voeding gekocht, een universele van Trust. Heb hem met het juiste Voltage ingesteld. Ook nu blijft het probleem zich voordoen. Ook na de aanschaf van een nieuwe batterij is het nog altijd hetzelfde liedje. Het is begonnen toen ik mijn originele voeding ben kwijt geraakt, en ik een nieuwe moest aanschaffen. Hiervoor geen problemen ermee gehad. De laptop is een PackardBell Easynote R4620.
Mijn vragen: Is het mogelijk dat de laptop zichzelf uitschakelt wanneer de voeding te warm wordt o.i.d. of als sommige handelingen teveel geheugen vragen? Ligt het probleem uberhaupt wel bij de voeding/batterij, of zou het ook ergens anders kunnen zitten? Heeft het zin als ik het Voltage van de voeding van 19V naar 20V verzet, of kan dit voor problemen zorgen?

Hoe kan ik erachter komen waar het probleem ligt?

Als iemand ervaringen heeft m.b.t. dit probleem, hoor ik het graag. Alle tips zijn welkom. Bij voorbaat dank!!

Groetjes,

Dennis

Hallo Dennis,

Een laptop kan uitvallen bij een te hoge temperatuur.
Hij kan niet uitvallen bij een te hoog CPU gebruik (geheugen) dan krijg je meestal een meding dat windows te weinig beschikbaar geheugen heeft.

Ook ben ik bekend met artikelen waarbij laptops uitvielen als je met arm of pols op bepaalde plaatsen naast het toetsenbord drukte.(omdat hardware dan iets kan bewegen)
Probeer dat dus eens uit.

Karim:)

Stel dat het zo is dat de laptop te warm wordt en zichzelf uitschakelt. Wat is daar dan aan te doen?

bekijk de temperaturen eens.
bv met speedfan.

niet echt.
wat doet je processor??

je kan even je koelvin schoon maken scheelt ook veel

suk6 wim

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan