Laptop valt uit

Status
Niet open voor verdere reacties.

martijn4101990

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
12 nov 2007
Hallo,

Ik heb sinds vanmiddag het probleem dat mijn laptopje uitvalt. Hij valt onverwachts uit soms nog voordat windows is opgestart. Het gaat hier om een acer aspire one AOA-150 Aw. Bij het opstarten doet die een schijfcontrole, deze kan niet afgemaakt worden omdat die dan al uitvalt. Maar er wordt wel vermeld dat er fouten zijn.
Ik heb ook geprobeerd op te starten met een portable besturingssysteem, maar ook hier hetzelfde probleem.

Weet iemand wat het kan zijn? En/of hoe ik de oorzaak kan achterhalen?
De kans dat dit komt door ondersneeuwing van stof lijkt me sterk (deze oorzaak wordt op verschillende sites aangedaan).

Alvast bedankt,

Martijn

beste Martijn,

lukt het wel om in de bios op te starten? zo ja kan je zien hoe warm die wordt. heb het zelfde gehad met een laptop en toen bleek dat deze te warm werd.

gr. bilal

Probeer met hirens boot cd. Misschien werkt dat, en je kunt die schijfcontrole overslaan door gewoon te annuleren als het goed is.

Hallo

De symptomen die je omschrijft zijn deze van "een te warm" systeem die uitvalt door zijn ingebouwde temp. beveiliging.

Defekte ventilatoren , stof zijn mogelijke oorzaken.

De fouten in schijfcontrole zijn er doordat windows wordt niet korrekt wordt afgesloten doordat de p.c. uitvalt.

De kans dat dit komt door ondersneeuwing van stof lijkt me sterk
Hoe je tot deze conclusie komt weet ik niet .

Peter

Ik heb gekeken hoe warm die is, en dat was maximaal 32 graden. Niet zo hoog dus.
Maar goed ik wou hem vandaag wegbrengen, maar voordat ik weg ging startte ik hem nog 1 keer op. En nu doet die het weer zonder problemen. Beetje vreemd, maar ik kan nu in ieder geval even alles back-uppen.

Bedankt voor de reacties!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan