Laptop valt uit

Status
Niet open voor verdere reacties.

Joris020

Gebruiker
Lid geworden
24 dec 2012
Sinds enige tijd valt mijn laptop zomaar uit tijdens het gamen.
Dit vind plaats bij Football Manager 2013.
De ene keer valt die zo uit, zonder waarschuwing. De andere keer komt er een Blue Screen of Death.
Tijdens normaal gebruik zoals internet of een film kijken heb ik nergens last van.

In beide gevallen kan ik de laptop daarna wel weer gewoon opstarten.

Ik heb al meerdere topics gelezen dat het waarschijnlijk met stof te maken heeft.
Ik heb zelf mijn laptop volledig losgeschroefd, maar binnenin kon ik niet veel stof ontdekken.
Temperatuur is ook normaal.

Iemand wellicht een andere oplossing? Ik word er echt compleet gek van.:(

Laptop:
Asus N71JV
Intel Core I5-430M
2.26 - 2.53 GHz Turbo
Nvidia GeForce GT 325M
VRAM: 1GB
Windows 7 Premium

Hallo,

Het kan stof zijn, maar ook gewoon oververhitting (door stof dus) of bijvoorbeeld een fout in je harde schijf. Probeer (als het echt kan) Windows opnieuw installeren. Maar begin met het schoonmaken van je computer. Succes!

Bedankt voor de snelle reactie.

Zoals ik al aangaf, zag ik op het oog geen stof zitten nadat ik de laptop had losgemaakt. Is het mogelijk dat er wel veel stof in de ventilator zit, maar dat dit niet zichtbaar is en bijvoorbeeld alleen weggaat d.m.v. een busje perslucht te gebruiken?

Aangezien het de komende dagen niks wordt om dat te halen, begin ik maar eens met het opnieuw installeren van Windows.

Fijne Kerstdagen!

Probeer (als het echt kan) Windows opnieuw installeren.

Dat is wel een bizar rigoureuze oplossing!

@Joris:
Ja dat kan. Achter je ventilator zitten koelribben en die kunnen verstopt raken. Het beste maak je de laptop echt even open en blaas je dit schoon.
Maar vooral je dat doet, kun je de temperatuur ook gewoon gaan meten.

Zie:
Help mijn computer valt uit.

Je geeft namelijk aan "de temperatuur is normaal" maar je geeft niet aan welke temperatuur je hebt bekeken, of die gemeten is tijdens idle of stressed en of wat jij dan normaal acht.

kijk ook uit op welke ondergrond je de laptop plaatst, staat die bvb op je bed of een tafellaken dan kan ie niet koelen !

Ben de temperatuur nu in de gaten blijven houden tijdens het spelen van FM.
Temperatuur begint zo rond de 40 graden, maar hoe langer ik bezig ben, des de hoger de temperatuur wordt van zowel de processor als het moederbord.

Tijdens het gamen ben ik vaak even terug gegaan naar Windows, om de temperatuur te bekijken. Op dat moment stond die vaak variërend tussen de 60 - 80 graden (in het rood).
Als ik dan even bleef hangen in Windows, zakte de temperatuur weer, en zo kan ik wel blijven gamen.

Na de Kerstdagen dus eerst maar een busje met perslucht kopen en de ventilatoren en ribben even uitspuiten. Hopelijk is het dan opgelost.

In ieder geval allemaal bedankt voor de hulp en suggesties.

Succes. Keep us posted!

Ik had dit probleem ook, wat je moet doen is je cooler uitkuisen, waarschijnlijk zit het vol stof zoals bij mij, als je garantie hebt, laat de makers het doen!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan