Laptop valt uit

Status
Niet open voor verdere reacties.

ramsy_b

Gebruiker
Lid geworden
28 apr 2005
Hoi allemaal,

Heb een laptop die uitvalt en het wordt steeds erger.
Krijg bij het starten een melding: error sending end of post message to me.

Heb ander geheugen geprobeerd > krijg de melding nog steeds en laptop valt uit
Laptop starten zonder HD > krijg de melding nog steeds en valt uit na paar minuten
Zonder batterij en HD, dus alleen voeding > krijg de melding nog steeds en valt na paar minuten uit

Kan wel de bios. Heb deze teruggezet naar standaard instellingen, maar als ik dan kies voor save and exit dan loopt het bios vast.

Lijkt dus een hardware probleem, maar waar moet ik het nu in gaan zoeken?

Hoop dat jullie me kunnen helpen.
Gr Ramsy

Even de motor stof vrij maken , en als je probleem blijft kan je zo'n "cooler master" aanschaffen ( Voorbeeld)

Succes :thumb:

Hallo

Welk merk/typenr/ouderdom ???

Dit is in dit geval cruciale info.

Ziet er volgens mij niet goed uit.... blijkbaar komt deze laptop niet doorheen zijn p.o.s.t. (power on self test)

Peter

Laatst bewerkt:
Hoi,

Allereerst bedankt voor de reacties.
Laptop is stofvrij en voelt niet warm aan. De ventilatoren draaien en werken wel. Dus lijkt daar niet aan te liggen. In het bios kan ik de temperatuur niet teruglezen en windows start nog net, voordat ik een tempprogje heb geinstalleerd valt ie al weer uit :s

De laptop is van Acer, ligt op mijn werk dus typenummer weet ik even niet. Laptop is 2,5 jaar oud ongeveer. Het is een instap-laptop met pentium processortje en onboard videokaart.

Zijn er nog dingen die ik kan proberen? Ben bang dat het moederbord of processor het probleem is :(

Gr Ramsy

Hallo

Dit "De laptop is van Acer" --> nu nog enkel een typenr ... (zoals reeds eerder vermeld cruciaal)

Doet het vermoeden opduiken , dat het wel eens een v/h motherboard losgekomen chipset zou kunnen zijn ....

"Laptop is stofvrij " --> als ik dit lees ... verdacht ... er is altijd wel een beetje stof ... misschien was deze verstopt , en toen het te laat was zuiver gemaakt ???

Peter

Laatst bewerkt:
Ben ik weer. Wat late reactie van mijn kant, maar weekend weggeweest en gisteren superdruk.
Type laptop: travelmate 5742Z-P622G25Mnss

Laptop is niet van mij, heb deze gekregen om na te kijken. Heb de laptop zelf niet schoongemaakt maar is nu wel stofvrij.
Verder staat op de HDD met pen geschreven "OK" dus lijkt er inderdaad op dat er al eerder naar is gekeken.
Verder kreeg ik van het weekend te horen dat de laptop een hele periode niet meer wilde uitschakelen, dus heeft een paar maand altijd aangestaan of in slaapstand/sluimerstand gezeten.

Misschien kunnen jullie wat met het type nummer van de laptop.

Gr Ramsy

Hallo

Reeds eerder vermeld : "een v/h motherboard losgekomen chipset zou kunnen zijn"

Deze info : " travelmate 5742Z-" "een hele periode niet meer wilde uitschakelen, dus heeft een paar maand altijd aangestaan of in slaapstand/sluimerstand gezete"

Doen slechts de vermoedens vaan een losgekomen chipset toe nemen.

Mocht deze laptop een nvidea chipset bezitten , zou ik persoonlijk controleren of deze niet v/h motherboard is losgekomen.

Eventueel een "reflow" laten doen door iemand met de nodige ervaring ???

Indien je dit nog nooit hebt gedaan , niet zelf aan beginnen , zal zo goed als zeker eindigen in een fiasco , of een zeer tijdelijke opgelapte laptop.

Bovendien heb je zo goed als zeker het benodigde materiaal niet in uw bezit.

Persoonlijk herstel ik geen toestellen meer , waar de eigenaar eens heeft "naar gekeken".

De meestal extra/overbodige toegebrachte (gecamoufleerde) schade is veelal de oorzaak van een later voortijdig defekt....

Peter

Laatst bewerkt:
Hoi VDK_P

Ik heb besloten dat ik er niet verder naar ga kijken. Stuur het laptopje wel naar acer of zoiets.
Schermpjes, geheugen, schijf of dvd-speler vervangen bij een laptop lukt me nog wel, maar ik ga niet zelf aan het moederbord zitten.
Bedankt voor je hulp en raad! Ik zet de vraag op opgelost.

Gr Ramsy

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan