Laptop valt uit

• Onderwerp starter Onderwerp starter IVAN
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

IVAN

Gebruiker
Lid geworden
10 feb 2001
Hello,

Mijn laptop probleem:

Na opstart valt laptop uit na een 5-tal minuten gedraaid te hebben ( zit dan al in windows) , en start onmiddellijk terug op....

Ik heb de laptop binnenin volledig gereinigd(was eigenlijk niet nodig geweest) en ook nieuwe koelpasta aangebracht
aan koelvlak cpu.

Heb kunnen cpu temp kunnen meten vooraleer hij uitvalt, en die bedraagd ongeveer een 30°C, dus dat is oke...

Maar ondertussen is het probleem niet opgelost.... wie heeft suggesties ???

mvg

Ivan

Ik ben zo vrij geweest om je vraag even naar de laptop sectie te verplaatsen komt daar toch even beter tot zijn recht . Succes met je vraag

Hallo

Om snel uitsluitsel te hebben of het nu een software of hardware probleem is , zou ik deze p.c. eens opstarten d.m.v. een bootbare c.d. met memtest.

Of ... een tijdje laten draaien in de b.i.o.s. ....

Valt deze merkloze laptop dan nog steeds uit , is het zo goed als zeker een hardware probleem...

Peter

Beste Giga,

Heb inderdaad ook de laptop opgestart en laten draaien in bios..... valt ook uit
Heb ook een andere hd geplaatst ... valt ook uit na 5 minuten...
Zou eventueel ander moederbord kopen, maar ben niet zeker als dat een oplossing is

Bedankt

Mvg

Ivan

Misschien niet zo een belangrijke vraag, maar hoe oud is het desbetreffende toestel(laptop)?

Goedemorgen,

Zonder te weten welk merk en type is er A nog een moederbord van te kopen en B is het nog de moeite waard voor een notebook/moederbord uit 2010 die vraag moet je je gaan stellen.

Want zo te lezen is je moederbord defect als deze ook al in de bios uitvalt daar lijkt het tenminste op

Laatst bewerkt:
Ook een goede morgen.....bedankt voor je reactie...

Ik vermoed ook dat het mobo defect is, heb al vanalles geprobeerd, de warmte is het zeker niet ( 42 °c )

Moederborden zijn er nog genoeg te verkrijgen.... prijs schommelt tss de 80 en 120 €

http://nl.aliexpress.com/wholesale?...&catId=708045&initiative_id=AS_20150912231813

er is zelfs een brand new mobo te koop ( zo word vermeld in de advertentie) 104 €

Heb ook eens een mobo gekocht voor m'n desktop ( 140 €) en ben er tot nu toe tevreden over....

Ik vind als je voor pakweg 100€ je laptop terug hebt ,dat geen slechte zaak is.....

Mvg

Ivan

Goedemorgen,

Nee op zich niet als je tevreden bent met het notebook is het een optie en als hij het de hele tijd goed heeft gedaan ja maar vaak komen na 5 jaar ook wel andere probleempjes en rol je van het 1 in het ander.
En ik neem aan dat je een acer hebt met een specificatie die nu onderhand bij de hedendaagse mid-range notebooks al wordt overtroffen , maar als je genoeg hebt aan de specificaties dan lijkt het me een goede optie.

Heb nieuw moederbord besteld, ik hoop dat daarmee het probleem opgelost is....
Allemaal bedankt voor de reacties.....

Mvg

Ivan

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan