Laptop valt uit

Status
Niet open voor verdere reacties.

Glexaeon

Gebruiker
Lid geworden
13 jun 2013
Hallo,

Ik start vandaag mijn laptop op, na enige tijd beginnen de lampjes 1 en a voorop mijn laptop te knipperen ook piept de laptop tegelijkertijd (pulserend) door de speaker. Na enige tijd valt de laptop uit. Het piepende geluid is te stoppen door systeemgeluid uit te zetten bij geluidsinstellingen.

weet iemand waarom en hoe op te lossen?

Alvast bedankt,
Tim

Hoi, Glexaeon

Dan bestaat er een grote kans, dat je laptop intern aan een grote schoonmaak toe is.
De processor wordt warm door de slechte ventilatie van vuil en stof ophoping en geeft een signaal en slaat af om over verhitting te voorkomen!

En ik weet uit ervaring, wat er in kan zitten en daar kan je nog behoorlijk van schrikken.

Als je dit niet zelf kan, laat het over aan een ervaren persoon over.:thumb:

Daarna zal je zien, dat hij weer draait als een tierelier, dus je zorg maken is niet echt nodig!

welk merk van laptop ?
bij sommige merken kan jem automatisch ontstoffen, sommige lenovo's kunnen dit.

Hoi, Glexaeon

Dan bestaat er een grote kans, dat je laptop intern aan een grote schoonmaak toe is.
De processor wordt warm door de slechte ventilatie van vuil en stof ophoping en geeft een signaal en slaat af om over verhitting te voorkomen!

En ik weet uit ervaring, wat er in kan zitten en daar kan je nog behoorlijk van schrikken.

Als je dit niet zelf kan, laat het over aan een ervaren persoon over.:thumb:

Daarna zal je zien, dat hij weer draait als een tierelier, dus je zorg maken is niet echt nodig!

Bedankt voor je reactie, de laptop is enkele maanden oud dus dat zal het probleem niet zijn.

Ik ben net naar de IT desk gegaan, start daar voor de 8e keer mijn laptop op om het probleem te laten zien, en natuurlijk is het probleem dan ineens weg.

Laptop doet het dus weer, na 7x met hetzelfde probleem opstarten was de 8e keer scheepsrecht.

Gr Tim

Misschien : "zoek de verschillen" tussen de plek waar jij de foutmeldingen kreeg en de situatie bij de IT desk. Heb jij randapparatuur aangesloten op de plek waar je de problemen ondervond en was die randapparatuur niet aanwezig toen je bij de IT desk was?

Misschien : "zoek de verschillen" tussen de plek waar jij de foutmeldingen kreeg en de situatie bij de IT desk. Heb jij randapparatuur aangesloten op de plek waar je de problemen ondervond en was die randapparatuur niet aanwezig toen je bij de IT desk was?

Ik heb alleen de muis eruit gehaald, bij het erin steken merkte ik dat de usb poort soms niet werkt. Misschien kortsluiting, maar dan valt die meteen uit? Lijkt me vrij sterk..

Ik heb geen idee, ik dacht dat iemand hier misschien de combinatie van de lampjes en het geluid zou herkennen als foutmelding.

Gr

Een usb poort die soms niet werkt en een probleem als het jouwe. Het zou 1+1=2 kunnen zijn.
Werk eens een dag of wat zonder muis.

Ik lees o.a. dit:
de laptop is enkele maanden oud

Een laptop die af en toe uitvalt, haperende USB, kortsluiting?

Als dat zo is maar 1 echte remedie: terug naar de winkel!!!

Mee eens en als TS een dag of wat zonder de muis te gebruiken probleemloos kan werken, dan kan hij bij zijn RMA al bijna de oorzaak vermelden, dat scheelt de 'reparateurs' zoeken en het elimineert mogelijk een reactie van de reparatie-afdeling : "probleem heeft zich tijdens RMA onderzoek niet voorgedaan".

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan