Laptop valt zomaar uit!

Status
Niet open voor verdere reacties.

deveron

Gebruiker
Lid geworden
5 jul 2008
Berichten
91
Hallo allemaal ik heb een vraag.

Als ik op internet zit en filmpjes zit te streamen bv youtube twitch dan loopt mijn laptop vast dan krijg ik een blauw scherm met de volgende melding.

system_service_exception (netio.sys) en start dan weer opnieuw op.

Ik heb in mijn computer naar de fout gezocht en daar komt het volgende uit.


Logboeknaam: System
Bron: Microsoft-Windows-Kernel-Power
Datum: 23-8-2015 09:48:23
Gebeurtenis-id:41
Taakcategorie: (63)
Niveau: Kritiek
Trefwoorden: (35184372088832),(2)
Gebruiker: SYSTEM
Computer: deveron
Beschrijving:
Het systeem is opnieuw opgestart zonder eerst correct te zijn afgesloten.
Deze fout is mogelijk veroorzaakt doordat het systeem niet meer reageert of is vastgelopen
of doordat de stroom is uitgevallen.

Gebeurtenis-XML:
<Event xmlns="http://schemas.microsoft.com/win/2004/08/events/event">
<System>
<Provider Name="Microsoft-Windows-Kernel-Power" Guid="{331C3B3A-2005-44C2-AC5E-77220C37D6B4}" />
<EventID>41</EventID>
<Version>3</Version>
<Level>1</Level>
<Task>63</Task>
<Opcode>0</Opcode>
<Keywords>0x8000200000000002</Keywords>
<TimeCreated SystemTime="2015-08-23T07:48:23.381552200Z" />
<EventRecordID>3865</EventRecordID>
<Correlation />
<Execution ProcessID="4" ThreadID="8" />
<Channel>System</Channel>
<Computer>deveron</Computer>
<Security UserID="S-1-5-18" />
</System>
<EventData>
<Data Name="BugcheckCode">0</Data>
<Data Name="BugcheckParameter1">0x0</Data>
<Data Name="BugcheckParameter2">0x0</Data>
<Data Name="BugcheckParameter3">0x0</Data>
<Data Name="BugcheckParameter4">0x0</Data>
<Data Name="SleepInProgress">4</Data>
<Data Name="PowerButtonTimestamp">0</Data>
<Data Name="BootAppStatus">0</Data>
</EventData>
</Event>

Ik heb een HP beats 15 notebook PC
Windows 10 Home
amd a8-5545m APU with Radeon (tm) HD graphics 1.70GHz
8gb Ram geheugen
64bits besturingssysteem, x64-processor

Als ik de laptop gebruik ligt hij aan het stroom.

Hopelijk kan iemand mij hier mee helpen.

Mvg,

Deveron
 
Laatst bewerkt:
Uit dit KB-artikel geldt in jouw geval scenario3:

Scenario 3: The system randomly restarts and no Stop error BugcheckCode is listed, or the computer is completely unresponsive (hard hang)
The Stop error code and the PowerButtonTimestamp are listed as zero. For example, consider the following scenarios:

The Stop error BugcheckCode value is listed as zero. Circumstances can prevent writing the Stop error BugcheckCode information before the computer restarts or shuts down. In this case, a BugcheckCode value of zero is logged. Also, perhaps no Stop error occurred, and the shutdown resulted from a power loss. For example, on a portable computer, this could mean that the battery is removed or completely drained. Or, on a desktop computer, this could mean that the computer was unplugged, or a power outage occurred.
The PowerButtonTimestamp is listed as zero. Circumstances can prevent writing the PowerButtonTimestamp information before the computer restarts or shuts down. In this case, a value of zero is logged. This can occur if the power button is pressed and held for at least four seconds when Windows has an operation running that prevents writing the event to disk. You might also see this scenario if the computer is “hard-locked” and therefore unresponsive to any input, and the computer has to be powered off. To determine whether the computer is unresponsive, try pressing the CAPS LOCK key to toggle the CAPS light on the keyboard.

To check whether this scenario is occurring, press the CAPS LOCK key on the keyboard. When you do this, if the CAPS LOCK light on the keyboard does not change when you press the CAPS LOCK key, the computer may be completely unresponsive (hard hang).

This scenario usually indicates a problem with the hardware. Or, the driver can cause this problem.

Het (eerste) onderzoek naar de oorzaak wordt dan als volgt geformuleerd:
To help isolate the problem, check the following items:

Overclocking: Disable overclocking to see whether the issue occurs when the system is run at the correct speed.
Check the memory: Verify the memory by using a memory checker. Verify that each memory chip is the same speed and that it is configured correctly in the system.
Power supply: Make sure that the power supply has enough wattage to appropriately handle the installed devices. If you added memory, installed a newer processor, installed additional drives, or added external devices, such devices can require more energy than the current power supply can provide consistently.
Overheating: Check whether the system is overheating by examining the internal temperature of the hardware.
Defaults: Use system defaults, and run the system.
[Ik neem even aan dat bij Defaults in deze laatste regel bedoeld is dat de standaardwaarden in de BIOS moeten worden ingesteld/gebruikt]

Verder vraag ik me af of het niet misgaat met in sluimer-/slaapstand gaan van de laptop (ik zie <Data Name="SleepInProgress">4</Data>). Zet ook eens in powercfg.cpl het tijdelijk zo dat de laptop (op netstroom) nooit in sluimer-/slaapstand kan vallen.

Succes,

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan