Laptop valt zonder reden uit

Status
Niet open voor verdere reacties.

eevjuhh

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
26 apr 2012
Beste allemaal,

Mijn laptop valt al een tijdje zonder reden ineens uit. Ik heb al aan een paar vrienden gevraagd om er naar te kijken maar niemand kon echt iets vinden..
Ik heb een Lenovo U410 met windows 7 en een core i7.
De laptop valt klokslag elk half uur uit, tot op de minuut precies. Secondes heb ik niet getimed, maar het is echt exact 30 minuten elke keer. In slaapstand houd hij het wel veel langer vol en is soms zelfs de volgende dag nog aan als ik hem daarin laat.
De laptop wordt niet warm en is onlangs vanbinnen helemaal schoongemaakt (nadat het probleem begonnen, dus dat kan niet de oorzaak zijn)
Het scherm wordt gewoon ineens zwart.
Daarna moet ik opnieuw opstarten via het zwarte scherm waarop gevraagd wordt of je normaal wilt opstarten (dat standaard scherm wat je krijgt als je per ongeluk de stekker van je computer er uit getrokken hebt)
En dat dus elk half uur. Voor de rest is er helemaal niets mis met de laptop voor zover ik weet. Behalve dat ik hem meer dan een jaar geleden voor reparatie heb weggestuurd en toen is er een nieuw toetsenbord in gezet.

Weet iemand hier wat er in vredesnaam mis kan zijn met mijn laptop? Ik kan hem nu echt niet missen en zou heel erg balen als ik een nieuwe moet kopen :(

Ik heb nu net eventvwr.msc gedaan. Maar moet zeggen dat ik niet zo ervaren ben met computers.
Hij zegt me dat er 2 maal in het afgelopen uur een kritieke gebeurtenis heeft plaatsgevonden (en 9 keer in de afgelopen 24h, wat volgens mij ongeveer klopt met hoe vaak mijn laptop uitgevallen is) die omschreven wordt als Kernel-power, event ID 41. Helpt dat?

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan