Laptop van bank gevallen, beeldscherm doet raar

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dorion2210

Gebruiker
Lid geworden
21 mei 2010
Toppe titel ik weet het maar dat is het probleem..

Mijn laptop is 1.5 jaar geleden van de bank gevallen, ja ik weet het beetje laat, maar nog steeds hetzelfde probleem als toen..

Ik zet mijn laptop aan. het beeld word zwart en er komt een soort inktvlek van 2 kanten naar binnen tot het scherm wit is. Daarna hetzelfde alleen dan is hij zwart. Soms zie je even windows staan en soms niet.
Daarna komen er of strepen in, of niet. Daarna zie je het Acer start scherm, en dan komt de inktvlek weer en dan blijft het scherm wit..

stuk is hij sowieso dat snap ik, maar is het weggooien stuk of kan er nog iets aan gedaan worden?

(heb eventueel een filmpje als het niet duidelijk is.. )

mvg,

Dominic

He Dominic,
Ik zag dat je in amstelveen woont. Er is een man die redelijk goedkoop je kan helpen. Als hij je niet kan helpen kost het je niets. Hij heeft de tv van mijn dochter gerepareerd. Ik kwam hem op marktplaats tegen.
Ik heb zelf ook een computer probleem gepost en wacht af. Misschien kan ik het met hulp van members hier oplossen. Zo niet dan ga ik naar Amstelveen

em probeer eens te kijken bij de computer winkel (speciaalzaak) of er iemand een nieuw scherm in kan plaatsen

Hallo

Test deze laptop op een extern aangesloten scherm.

Werkt die nu wel of niet korrekt ???

Ja --> of een losgekomen "datakabel" op het motherboard (die naar het t.f.t. paneel loopt) --> controleren , desnoods eens in/uitpluggen.

Werkt ook dit niet ---> zo goed als zeker een gesneuveld t.f.t. paneel.

Meestal zijn deze niet zo duur --> prijsindikatie kan ik u niet geven , want ....

Over welk model acer spreken we hier ???

Peter

bedankt voor de reacties,

ik heb hem aangesloten op mn tv (met vga ingang) eerst zag ik daar alleen het windows scherm en verder kwam hij niet... nu heb ik hem opgestart in veilige modus en heb ik wel beeld..

betekend dit dat er alleen een kabeltje binnenin los zit? zoja hoe kan ik die vervangen?

ik heb geen idee welk model Acer dit is, alleen dat hij draait op XP en rond de €250 heeft gekost.. wil hem eigenlijk alleen gebruiken om ff mee te internetten terwijl ik aan het gamen ben..

mvg,

Dominic

Hallo

betekend dit dat er alleen een kabeltje binnenin los zit? zoja hoe kan ik die vervangen?

Het lijkt inderdaad een losse datakabel te zijn (alle symptomen van...)

Deze dient niet vervangen te worden , maar in eerste instantie enkel gecontroleerd , of deze nog korrekt is ingeplugd op het motherboard ...

Je dient je uiteraard toegang te verschaffen tot deze connector alvorens je kunt controleren of deze nog korrekt is ingeplugd.

Hoe ???? geen enkel idee , want ---> "ik heb geen idee welk model Acer dit is" .

Meestal zit deze linksboven , onder het keyboard.

Eventueel een paar duidelijke foto's posten van scherm en laptop boven/onderzijde.

Zal al iets meer duidelijkheid scheppen , en vermoedelijk meer nuttige antwoorden voor u.

Peter

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan