Laptop van een op andere dag erg traag

Status
Niet open voor verdere reacties.

Kuvjee

Gebruiker
Lid geworden
3 mei 2009
Berichten
29
Hallo mensen,

Ik heb een probleem met mijn laptop, namelijk dat hij van de een op de andere dag ERG traag is geworden. Maandag heb ik er nog mee gewerkt, zonder problemen. Dinsdag wilde ik hem weer opstarten. Het opstarten op zich ging wel redelijk normaal, maar na het aanmelden bij windows duurde het allemaal extreem lang. Programma's openen, switchen tussen twee programma's (zoals Firefox en MSN), alles gaat ineens erg traag.

Ik heb er al een virusscanner overheen gehaald (AVG), leverde niets op. Internetscanner van Symantec ook niet. Met Spybot alle troep eraf gehaald, maar het probleem blijft aan.

Iemand ideeën of suggesties?

Bedankt.
 
Kijk anders even in de eventvieuwer of er misschien iets is met de hardware van de laptop, via start --> kun je eventvwr intypen en dan opent die het logboek, vervolgens klik je op systeem. Als hier veel fouten instaan met bijv disk is je harde schijf defect/deels.

Al eens geprobeerd zonder netwerk/internetverbinding te werken?
 
Hier staan bij de laatste twee dagen inderdaad erg veel 'fouten' m.b.t. 'disk .

Deze melding geeft hij aan: Beschadigd blok in apparaat \Device\Harddisk0\DR0.

Ik moet eerlijk zeggen dat het trage een beetje met komen en gaan is. Terwijl ik dit bericht typ werkt hij namelijk goed/perfect. Maar waarschijnlijk zal hij straks weer kuren gaan vertonen.

Maar hieruit kan ik dus concluderen dat mijn harde schijf naar de knoppen is?

Het lijkt me dan logisch dat ik een nieuwe harde schijf nodig heb. Enige ideeën hoe ik dit kan oplossen? er moet dan toch ook weer nieuwe Windows op, of heb ik dat mis?
 
Laatst bewerkt:
Je zou eventueel je hardeschijf kunnen checken met http://www.ultimatebootcd.com/.

Download het, brand het op CD/DVD. Kies voor Harddisk tools, en kies daar een test voor het merk van je hardeschijf.

Laat die test draaien. Kom je er vanzelf achter of het werkelijk de hardeschijf is of niet.



En ja, na de hardeschijf vervangen is zal je moeten installeren.
 
Okee, dat ga ik even proberen.

En dan nog een vraagje hierover: Ik heb deze laptop een maand of 10 denk ik en er zat een jaar garantie bij. Valt die onder de garantie?

Nog andere oplossingen?
 
Dan ga ik morgen wel even naar de winkel.

Hoe kan ik die kerel het het beste uitleggen wat er aan mankeert, zonder dat ik alles moet laten zien en dergelijke?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan