laptop van het werk aansluiten op beveiligde draadloos netwerk thuis?

Status
Niet open voor verdere reacties.

BOULDRZ

Gebruiker
Lid geworden
27 aug 2010
Hoi, ik heb een laptop van het werk die ik graag zou aansluiten op ons draadloos netwerk thuis.
Dit is beveiligd.
Wij hebben een rooter: sitecom 150N router wireless.
Het surfen met een kabel door beide computers geeft geen probleem maar ik zou natuurlijk graag wire-less verder werken.
Ik heb absoluut geen idee hoe ik hier aan moet beginnen. Na lang surfen heb ik het ip en mac adres gevonden van zowel mijn computer thuis (die verbinding heeft) en mijn computer van het werk (deze is franstalig!)
Ik vind nergens in de handleiding hoe ik een extra computer kan toevoegen op de router.
Mijn computer heeft windows xp.
Hopelijk kan ik via dit forum aan een antwoord geraken.
Alvast bedankt voor de reacties!

Jan

Hoi,

Hangt ervan af, welke beveiliging er op de router is ingesteld:

- alleen een encryptie-sleutel en - zo ja - van welk type
- ook MAC-filtering .....

Om hier eerst achter te komen, moet je naar de setup van je router via je webbrowser
Het ip-adres is 192.168.0.1 en standaard user en password, beiden admin (maar als het goed is, is in elk geval het wachtwoord gewijzigd .....
Om achter het mac-adres van de draadloze netwerkkaart in je laptop te komen, klik je op Start > Uitvoeren; opdracht CMD (enter) en in het DOS-venster de opdracht: ipconfig /all
Bij 'draadloze netwerkadapter' zie je fysiek adres staan (cijfer/lettercombi 0 tot 9 en A t/m F met streepjes ertussen)

Laatst bewerkt:
Hoi,

Hangt ervan af, welke beveiliging er op de router is ingesteld:

- alleen een encryptie-sleutel en - zo ja - van welk type
- ook MAC-filtering .....

Om hier eerst achter te komen, moet je naar de setup van je router via je webbrowser
Om achter het mac-adres van de draadloze netwerkkaart in je laptop te komen, klik je op Start > Uitvoeren; opdracht CMD (enter) en in het DOS-venster de opdracht: ipconfig /all
Bij 'draadloze netwerkadapter' zie je fysiek adres staan (cijfer/lettercombi 0 tot 9 en A t/m F met streepjes ertussen)

hey bedankt voor de snelle reactie,

ik zie dat er een fire-wall is ingesteld en mac en ip filtering staat op weigeren
Bij dhcp status staan er twee ip en mac adressen vermeld (die van thuis en van mijn vriendin) maar ik weet niet hoe ik er nog een derde aan toevoeg.

ah ik zie dat de beveiling als volgt heet:
wpa2 pre-shared key

hopelijk ben je daar iets mee.

Beste ik heb deze stap uitgevoerd maar ik krijg geen connectie.
Mijn computer wordt ook niet opgenomen in de status bij DHCP status waar de computers die toegelaten zijn worden opgenomen
Jan

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan