Laptop van het werk laten verbinden met de router

Status
Niet open voor verdere reacties.

computersufferd

Gebruiker
Lid geworden
19 jul 2010
Hoi,

Heb van het weekend zelf draadloos netwerk geinstalleerd met een sitecom wl 581 router. Hij doet het eindelijk, maar nu wil ik met de laptop van het werk ook draadloos en dat werkt niet.
Heb de wpa key al ingevoerd.
Laptopn van het werk kreeg geen ip en geen dns, ook niet na opnieuw opstarten van modem en router. Heb nu alle ip, dns, subnet mask, default gateway, handmatig op die van mijn andere laptop gezet (probeer maar wat, heb geen idee) en sindsdien zegt hij dat hij verbinding heeft met het internet. Alleen kom ik er niet op. Kan iemand mij helpen?
Thanks!

Laptop vd zaak

Als je al een WPA sleutel hebt ingegeven heb je dus verbinding met je eigen draadloze netwerk. Als je daarna verbonden bent en je krijgt geen ip-adres vd router dan zou het kunnen dat je laptop vd zaak een eigen, vast ip-adres heeft voor de zaak welke niet voorkomt in de range van je router. Het probleem zit hem denk ik in de laptop. Misschien kun je collega's vragen op de zaak of die ook zulke problemen hebben of wellicht de systeembeheerder die verantwoordelijk is voor de configuratie vd laptop. In ieder geval veel succes!

Bedankt voor je antwoord. Collegas hebben dit probleem niet. Heb ook admin rechten (MLO noemden ze dat) gekregen zodat ik juist op mijn eigen draadloze netwerk kan. Heeft het nut en is het verstandig om handmatig IP, DNS en dergelijke aan te passen? Dit had ik gedaan, de gegevens uit het menu van de router gekopieerd en toen gaf hij wel de melding dat ik verbonden was. Kon alleen nog niet op het internet dus maakte nog niet veel uit, maar ik leek wel iets verder te zijn.

Laptop

Handmatig instellen moet je naar mijn mening niet doen. Zet de router op automatisch en check de internetinstellingen vd laptop. Heb je ook andere pc's , laptops, die het wel doen op je draadloze netwerk? Ik denk nog steeds dat het aan de instellingen vd laptop ligt!

Veel success, doe je best!

Bedankt!
Als ik dat op automatisch zet, dan krijg ik een 169 ip. Das dus niet goed.
Denk idd inmiddels ook dat het met een instelling van de laptop te maken heeft, helaas komt de helpdesk van mijn werk niet verder dan "tjsa, ik heb dezelfde handleiding als jij"........

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan