Laptop van MAKRO, is dit wat?

Status
Niet open voor verdere reacties.

madmuppet

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
5 dec 2001
Berichten
2.273
Nu in de nieuwe MAKRO folder: een mooie laptop van het merk "Green Chili"

specs:

Core 2 Duo T5300 (1.73Ghz)
Nvivia Geforce Go7300 met 128-512 MB shared memory
2048 MB RAM
160GB HDD
17"scherm
DVDRW dual layer 8x
Geïntegreerde 1.3Mpixel webcam
Geïntegreerde speakers
7-in-1 cardreader
10/100mbit LAN
802.11 b/g WLAN
Vista Home premium

en al dat moois voor de weggeefprijs van slecht € 712,81 inclusief BTW. Klinkt verleidelijk, maar..... is het wat? Heeft iemand ervaringen met spullen van Green Chili?
 
Wat wil je er mee doen...? De ingebouwde videokaart is van 2005, gebruikt systeemgeheugen [heeft geen eigen geheugen], heeft weliswaar turbocache waardoor de afwikkeling wat sneller is, maar is beslist geen "wereldwonder"....
 
Ik sluit mij bij ErpCity aan en zie die videokaart niet zitten.
Verouderd en shared geheugen. Nooit doen.
 
ja wat wil ik ermee.... nouja, niks bijzonders gewoon huis-tuin- en keukengebruik zeg maar. Internetten, office-applicaties... maar ik wil ook kunnen gamen en foto's bewerken, zonder dat het ding meteen door de knieen gaat. Wat betreft de videokaart... met een laptop zit je natuurlijk al snel vast aan een geintegreerde videokaart en dus gedeeld geheugen. Als je dat wilt loslaten, kom je al snel in een hogere prijsklasse uit.

Ik kijk eens wat rond naar een nieuwe pc, want mijn huidige systeem kan echt niet meer goed meekomen. Een van de eerste P4 systemen op 1500Mhz, weliswaar met 1.5Gb RAM en een aardige videokaart, maar toch... het houdt een keer op. Met wat fotobewerking hoor ik het bijna kraken, zo moeizaam gaat het. Overklokken is er ook niet bij. Ten eerste is het een OEM moederbord, dus niet zo gemakkelijk op te voeren. Ten tweede.... als het al zou lukken om de FSB wat te kietelen is het resultaat minimaal. Valt weinig eer aan te behalen, is de moeite niet waard.

Kortom: beetje rondkijken wat er zoal te koop is, laptop, desktop... dit leek me nog niet zo verkeerd. Afgezien van het onbekende merk, en de waarschuwingen van jullie... ;) misschien toch eens wat vaker snuffelen op hardware.info voor laatse info, want ik ben wat betreft mijn kennis over de nieuwste hardware een beetje achterop geraakt.:eek:
 
Dus je twijfelt tussen een laptop en desktop?
Ik zou dan toch voor een desktop gaan. Goedkoper en veel makkelijker uit te breiden mocht dit nodig zijn.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan