Laptop van mijn werk, wil maximum te verantwoorden systeem eruithalen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ewergreen

Gebruiker
Lid geworden
15 mrt 2008
Ik krijg van mijn werk een laptop. Ik mag zelf op papier zetten wat ik denk nodig te hebben van systeem. Ik kan dus geen laptop voorstellen, maar wel zeggen wat ik wil dat in de laptop zit.

Ik werk hier voornamelijk met het Adobe CS3 pakket, maar vroeg of laat zal dit uitgebreid worden naar CS4. Verder doe ik redelijk wat programmeren, maar hier zal ik geen zwaar systeem voor nodig hebben. Af en toe bewerk ik een video, maar dit is eerder beperkt.

Iemand een idee van wat te verantwoorden is?

Ik dacht aan:

Een duo of quad core met minstens 3.*Ghz
4GB ram
en een deftige videokaart

Iemand nog suggesties of ideeën?

Is het scherm niet belangrijk als je zoveel Photoshop werk doet? Afmetingen en contrast is dan belangrijk en misschien een mat of juist liever een glare panel?
Qua bediening, een numeriek keypad aan je rechterkant op het keyboard vind ik handig.
Dat heeft lang niet elke laptop.

quad core is na mijn weten nog heel schaars in laptops.. dit komt door de warmteproductie die de processor creeert. Misschien kan je beter aan een dual-core denken met 3Ghz. Een quad-core hoeft niet meteen per definitie sneller te zijn als een dual-core processor. Heeft je bedrijf nog een budget op gegeven waar hij sowieso binnen moet zitten? of hebben ze gezegt.. zoek er maar een uit wij betalen? :p

Daarnaast is het misschien handig om bij een merk te kijken welke je werk al voert.
Zoek je daar een laptop uit en neem je de specificaties van die laptop over in je aanvraag, grote kans dat ze dan bij jou wens uitkomen :)

Let ook op zaken als branders dat is in zakelijke laptops vaak geen standaard (bij sommige bedrijven zelfs uit den boze wegens security issues) dus het vermelden daarvan kan geen kwaad

Voor zover ik weet zijn al onze laptops van HP. Het scherm heb ik al over nagedacht, maar ben ik nog niet meteen uit. Het keypad is een héél goed idee! Had ik zelf niet aan gedacht, maar wel serieus handig, zeker bij programmeren. Ik zou ook graag een HD van 7200rpm hebben! En ik ga ze sowieso dwingen om er XP en office 2003 op te installeren. Ik begrijp nog altijd niet dat windows met Vista en 2007 een verbetering denkt te hebben... .

Budget is me niet gegeven. Zij gingen uit van mijn 1 jaar oude desktop als configuratie, maar zoals ik al zei heb ik al een aantal keer aangegeven dat deze soms te traag is. Dat is nu een HP:

Intel® Core™2 DUO CPU
E8400 @ 3.00 GHz
2,0 GB RAM
Nvidia Quadro FX 370
250 GB HD @ 7200RPM
Windows XP Service Pack 3

Dit zijn zo te zien specificaties van een desktop.
een 7200 rpm zijn bijzonder zeldzaam in laptops, en de E8400 is een desktop processor.

Dit zijn zo te zien specificaties van een desktop.
een 7200 rpm zijn bijzonder zeldzaam in laptops, en de E8400 is een desktop processor.

Dat is inderdaad mijn desktop, zoals ik ook aangeef in de tekst. Misschien alles eens lezen ;)

HP heeft een ruime keuze aan laptops, ik zou windows vista nemen met een (gratis) upgrade naar windows7. Je kan niet altijd vast blijven houden aan windows xp omdat er nu steeds minder programma voor worden gemaakt. Bovendien wordt windows xp nu niet meer verkocht in de winkel.

probeer dit <klik> eens.. :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan