Laptop van slag

Status
Niet open voor verdere reacties.

Robertusje

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
11 nov 2007
Vanmiddag zette ik mijn laptop aan en plotseling ging het helemaal fout.
10tallen zoekschermen kwamen plots over elkaar in beeld, goot en klein. Ook nu ik aan het typen ben komt er ineens een zoekschermpje in de browser en dan gaat de tekst die ik typ daar in ipv. in het scherm van helpmij.
Ik kon ook niet opnieuw starten, met taakbeheer kreeg ik de meeste schermpjes weg maar ook dat bood geen oplossing want ze bleven terug komen. Als ik aan het typen ben komt er ineens een zoekschermpje in de browser en de letters die daar dan instaan staan dan ineens allemaal geel gemarkeerd op de website. Ik heb geprobeerd om in de veilige modes te starten want ik wilde in de veilige modes scannen met mijn NOD32 maar ik kon niet opstarten in de veilige modes. Er kwam wel overal in de hoeken te staan "veilige modes" maar dan kwam er een scherm van MSI waarin ik kon klikken op exit of recovery manager.
Uiteindelijk had ik ineens het startscherm van windos en was d elaptop opgestart en heb ik gescand met NOD32.
Niets gevonden overigens. Ook heb ik gescand op malware en spyware maar ook niets gevonden.

In mijn map op D staat ineens een lege map die ik niet kan verwijderen genaamd: 2c754dceaa8dd14fd4a5f88b44
Ook is mijn laptop ineens trager.
Dus een virus of spy/malware zou het dus niet zijn maar wat dan?
Hieronder de schermpjes die dan komen.

Groot zoekscherm.jpgZoekbalk browser.jpgZoekscherm.jpg

Dat mapje van 2c.. enzovoort komt van een windows installatiepakket.
Als je updates, service packs, o.i.d. installert, worden bestanden uitgepakt.
Die bestanden worden naar de schijf geschreven waar de meeste vrije ruimte is.

Probeer eens op te starten met laatst bekende instellingen die werkten. (Last known working configuration)

Vreemd dat dan zo'n mapje in mijn data staat en niet op de C schijf. Dat mapje zou dan eigenlijk verwijderd moeten zijn neem ik aan want anders zouden er toch al wel veel zijn?
Probeer eens op te starten met laatst bekende instellingen die werkten. (Last known working configuration)

Hoe doe je dat want ik ben al blij dat ik hem opgestart heb. Gewoon opstarten gaat in de regel ineens al niet meer.

Het is gelukkig weer opgelost. Ik had blijkbaar via een krantenwebsite, NRC Next, een virus opgelopen die door NOD32 niet gedetecteerd werd.
Enkele weken geleden had ik dit ook al en die werd ook niet door NOD32 gedetecteerd. Dat heeft mijn vertrouwen in NOD32 wel een duw gegeven.
Ik heb nu een proefversie van Gdata, dat was de enige virusscanner die het virus wel had gedetecteerd en uitgeschakeld.
Ook bij een online scan met NOD32 was het niet opgemerkt.
Moet nog even wennen aan Gdata maar ik ga dit proberen.

Ik dacht dat het opgelost was maar weer komen de zoekscermen en in de browser staat ook weer het zoekschermpje.
Ik wordt er helemaal ******ziek van. Het zoekscherm sluiten gaat niet dat kan alleen via ctrl-alt-delete en dan via taakbeheer.

Ik heb een online scan gedaan met NOD32, ik heb nu Gdata en daarmee 2 keer gescand, niets gevonden. Ad-aware 2 keer gescand, hitmanpro, malwarebytes allemaal niets gevonden.
Ik kan niet eens gewoon typen want dan komt er een zoekscherm in de browser en dan komt de tekst die ik typ daarin en wordt de tekst die ik hier typ geel gemarkeerd op de hele pagina.

Wie weet het of heeft een oplossing?

Zojuist heb ik mijn laptop terug en er zijn 2 virussen uit het register verwijderd.
Ik hoop dat dit probleem nu ook definitief is opgelost.

Malwarebytes, NOD32, G Data, Kaspersky, HitmanPro heeft niets opgeleverd en het is nu gedaan door een ICT bedrijf waar ik de laptop heb gekocht.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan