Laptop vastgelopen

Status
Niet open voor verdere reacties.

gast0216

Gebruiker
Lid geworden
17 aug 2007
Berichten
39
Hallo allemaal,

Vorig jaar heb ik van mijn internetprovider een laptop gekregen bij het afsluiten van een abonnement. Het ding liep als een trein, maar sinds afgelopen week doet ie niks meer, maar dan ook echt niks. Ik kan de laptop opstarten, maar zodra je een programma probeert te openen loopt ie keihard vast. In veilige modus heb ik gelukkig mijn bestanden nog kunnen redden.
Het is nog gelukt om een systeemherstel naar 3 dagen eerder te maken, maar dit maakte niks uit. Ook een virusscan liet niks geks zien.
Iemand een idee wat ik kan doen?

Ik heb bij de laptop geen recovery-dvd gekregen of iets dergelijks... (beetje vreemd, maar ja)

Bij voorbaat dank en vriendelijke groet,

Duuk Kanbier
 
Heb je ook al (je documenten gered) en een herstel datum geprobeert wat ongv een half jaar geleden is..?
 
Kan je in de veilige modus dan wel gewoon werken of bijft het daar ook direct hangen als je een programma opstart?
 
Reactie

Hersteldatum naar een half jaar eerder gaat niet. Ik kon slechts kiezen uit 2 data, de dag ervoor en 3 dagen terug, verder kon ik niet kiezen.

In veilige modus hangt ie minder snel vast, maar na verloop van tijd loopt ie ook vast.
Het vastlopen gebeurt sowieso bij het opstarten van meerdere programma's/bestanden.
Als ik maar 1 programma/bestand open doet ie het iets langer, maar loopt ie uiteindelijk ook vast.
 
Kijk eens in je taakbeheer, gaat je cpu & geheugengebruik dan ook echt de hoogte in wanneer je laptop vastloopt?
 
Hallo,

Zodra de laptop vasloopt krijg ik taakbeheer niet eens meer geopend.
Als ik taakbeheer van te voren open zet en kijk op het moment van vastlopen is er niks te zien, aangezien het beeld 'bevriest'.

groet,

Duuk
 
hmmm, hard one...

Kijk misschien eens in de logboeken wat er op dat moment foutliep
 
Probeer anders een met een linux live cd op te starten? Dan weet je in ieder geval of het een hardware fout of een windows fout is ;) Als het namelijk een hardware fout is wordt het een stuk moeilijker op te lossen.
 
Probeer anders een met een linux live cd op te starten? Dan weet je in ieder geval of het een hardware fout of een windows fout is ;) Als het namelijk een hardware fout is wordt het een stuk moeilijker op te lossen.

Inderdaad, dat zou je eens kunnen doen...

Ook zou je dan je windows partitie eens kunnen scannen op virussen(--> ik weet dat je al gestand hebt in windows) en spyware(ik weet niet direct antivirus programma's en antimalware die ook op linux werken)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan