Laptop verbind niet automatisch

Status
Niet open voor verdere reacties.

gebruiker228

Gebruiker
Lid geworden
2 dec 2007
Beste forum leden,

Ik heb thuis een laptop die niet automatisch wil verbinden met het internet, elke keer moet ik het netwerk zelf configureren.
Dit doe ik door het selectie-vakje aan te vinken: Draadloos netwerk automatisch configureren.

Het is dus niet zo leuk dat ik dat steeds opnieuw moet doen,
het geen wat ik dus wil is dat hij gewoon gelijk verbinding maakt terwijl ik me laptop opstart.
Ik heb boven ook nog een laptop staan ook draadloos met een netwerkkaartje erin,
maar hier verbind hij gelijk zonder iets te doen.

Wat hij wel soms doet de laptop die niet automatisch wil verbinden,
is verbinding maken met wireless netwerk wat ergens vandaan komt,
maar met me router/modem maakt hij dus niet direct verbinding.
Ik gebruik hierbij de Speedtouch8bc342 van Kpn.

Hopelijk weten jullie een oplossing waardoor ik gelijk op het internet kan zonder dat hele gedoe,
want op me andere laptop kan het ook.

Laatst bewerkt:
Heb je wel je draadloos netwerk kaartje aanstaan.
Meestal is dat de fn knop met 1 van de functie toetsen of bij acer aan schakelaartje wat je moet indrukken.

Ja, want het netwerkkaartje knippert gewoon we, dus dat betekent
dat hij signaal heeft. Er moet dus iets anders zijn.

Hij werkt onder Windows xp Professional,
terwijl de andere laptop waar het wel op werkt
op Windows Xp Home werkt.

Hoi,

Jammer nou ..... onder Vista kan je in het netwerkcentrum kiezen voor 'draadloze netwerken beheren'. En hier kan je de diverse verbindingen ook verwijderen.
Helaas weet ik niet of dat in XP kan en - zo ja - op welke manier; duidelijk is wel dat het in XP kennelijk niet zo eenvoudig is ......

Ik geef dit aan, omdat ik denk dat er mogelijk sprake is van meer dan één netwerkverbinding met hetzelfde netwerk, maar met een iets afwijkende configuratie, bijvoorbeeld beveiligng met een wachtwoord o.i.d.
Dan komt Windows 'in conflict' en laat jou het verder zelf uitzoeken. :confused:

Maar hoe kan het dan dat me andere laptop wel gelijk verbinding heeft bij het opstarten?

Ik geef dit aan, omdat ik denk dat er mogelijk sprake is van meer dan één netwerkverbinding met hetzelfde netwerk, maar met een iets afwijkende configuratie, bijvoorbeeld beveiligng met een wachtwoord o.i.d.
Dan komt Windows 'in conflict' en laat jou het verder zelf uitzoeken. :confused:

Omdat op die andere laptop dús niet meerdere netwerkconfiguraties aanwezig zullen zijn .... gesteld dat dat de oorzaak is.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan