Laptop verbinden met televisie

Status
Niet open voor verdere reacties.

riccardodeboef

Gebruiker
Lid geworden
18 jan 2002
Berichten
260
Hallo,

Ik heb een probleempje waar ik zo 123 niet uitkom. Ik wilde graag mijn laptop (Acer 7730G) verbinden met mijn LCD televisie (Philips). Ik heb een HDMI-kabel gekocht en deze kabel gebruikt op de HDMI-uitgang op de televisie (en laptop). Ik krijg haarscherp beeld, maar het geluid wordt niet meegezonden. Ik hoor het geluid wel gewoon op de laptop.
Wanneer ik een gewoon televisiekanaal selecteer heb ik wel gewoon geluid op de televisie. Enkel het geluid dat van de laptop komt hoor ik dus niet op de televisie. Weet iemand zo wat ik fout doe?

Op de laptop draait overigens windows 7 (volledig up to date) en ik heb net ook de laatste firmware van de televisie erop gezet.

Ik hoor het graag.

Mvg
Riccardo
 
Re

Toen ik mijn laptop voor het eerst via HDMI op de tv aansloot heb ik ingesteld dat als de televisie aangesloten werd, hij deze moest gebruiken als standaardapparaat. Dit heb ik kunnen doen bij Realtek HD Audio configuratie. Deze was te vinden door op de RODE luidspreker rechts onderin bij de klok te klikken. Dit moest ik wel doen terwijl de tv aan stond.

Als jij -toevallig- de zelfde geluidschip & driver hebt, zou het moeten lukken.

Groet Folkert
 
Laatst bewerkt:
Ik denk inderdaad ook dat je je pc nog moet vertellen dat ook de audio door de hdmi moet!
 
Ik had hetzelfde probleem. Bij navraag kreeg ik te horen dat 95% van de laptops alleen beeld doorgeven via hdmi en geen geluid. Ik heb het nu opgelost met een VGA kabel (voor beeld) en mini jack 3,5 mm (voor geluid). Werkt ook prima.
Succes ermee!
 
Opgelost?

Dag Riccardo,

Is het inmiddels al gelukt om ook de audio werkend te krijgen?

Zo niet, geef dan even aan wat voor geluidskaart je hebt. Zo ja, zet de status van deze vraag dan op opgelost svp.

Alvast bedankt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan