Ik heb hier thuis een Sitecom WL-174 Modem-Router staan. Mijn PC heb ik er bedraad aan verbonden en werkt prima (gewoon 100mbps). Mijn laptop heb ik er draadloos aan verbonden (Dell Insprion 1501 met Dell 1309 Wireless MiniCard). Het vreemde is dat, alhoewel mijn laptop (met Windows Vista) gewoon online kan, het ledje van WLAN oranje knippert, terwijl deze toch echt gewoon groen moet branden als mijn laptop eraan verbonden is. Ik heb WPA beveiliging dus het kan niet zijn dat ik per ongeluk op iemand anders' router/internet zit. Daarnaast heb ik soms ook snelheid verlagingen. Meestal is het 54mpbs, maar hij wil wel eens wegzakken naar de 48, 36 of 18. Soms zelfs naar de 1,0 maar dat is wel uitzonderlijk. Heeft dit misschien iets te maken met het feit dat het WLAN ledje knippert? Een instelling op de router? Ik heb 'm op automatische kanaal gezet.. toen ik 'm op 11 had staan had ik constant 5,5mbps en soms zelfs 1 zoals ik al zei. Nu wilie wel eens dalen naar 38. Heeft dit iets te maken met de WLAN verbinding, die volgens de router zelf niet 100% functioneerd (gezien het kniperende wlan ledje).. of maakt dat niet uit zolang je maar via de router verbonden bent met internet?