laptop verbindt niet met router.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sooofie

Gebruiker
Lid geworden
24 sep 2008
Hallo allemaal

Sinds gisteren zijn we van internetprovider veranderd. Nu hebben we internet via de kabel.
Omdat er slechts 2 pc's via het acces point op internet konden, hebben we een router gekocht, een belkin n wireless router.
Hier hebben we 1 desktop & 2 laptops. De desktop & 1 laptop draait met XP, de andere met Vista.
Nu hebben we een probleem met de laptop die vista draait.
Gisteren kon ik nog op internet via het acces point, weliswaar onbeveiligd, ook toen de router aangesloten werd, kon ik nog op internet, maar deze was ook nog steeds onbeveiligd.
Later hebben we het netwerk beveiligd, en sindsdien kan ik niet meer op internet.
Als ik de kabel insteek, werkt hij wel maar zo gauw als ik hem weer uittrek, ligt het internet uit.
Ik kan ook geen verbinding met het netwerk maken, dan geeft hij een kadertje met 'aanvullende gegevens opgeven & selecteren'.
Als ik de installatiecd van belkin gebruik, geeft deze ook een foutmelding.
We hebben al vanalles geprobeerd, maar vinden niks!
Norton weg, avg erop, firewall af...
Kan iemand helpen?

Nu heb ik dat probleem ook gehad met mijn Vista Desktop.

Bij mij was het probleem dat ik 4 users had aangemaakt en dat alleen mijn eigen gebruiker (administrator) internet had. De andere 3 niet. Bleek het een probleem te zijn met het vista ingebouwd parentel control.

indien je dit hebt aanstaan, zet die dan even uit en probeer het nog eens. Anders probeer eens in te loggen als Admin. Misschien helpt het dan.

het ouderlijk toezicht stond uit, maar nu is 't opgelost voor mijn pc.
we hebben ipv een WEP key een WPA2 key gebruikt als beveiliging.
maar nu werkt internet niet op de andere laptop.
hij maakt er wel verbinding, maar heeft beperkte verbindingsmogelijkheden.
zuchtttt :D

Welke netwerkkaart zit er in deze laptop. Kan deze kaart wel WPA2 beveiliging aan?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan