Laptop verdeelsleutel Casa tranquillo.

Status
Niet open voor verdere reacties.

laagvlieger

Gebruiker
Lid geworden
7 mei 2001
Beste lezers,

Heb een vraag: Sinds gisteren heb ik mijn eerste laptop HP-6722s met Vista (is verder niet zo belangrijk) en ik wil draadloos verbinden. Als ik (zonder de ADSL-verbinding) me met het net wil verbinden vraagt (in mijn geval Casa tranquillo, dit omdat het een stabiel bedrijf is. Ben er geen lid van. Als dat nodig is hoe doe ik dat dan) vraagt hij om de verdeelsleutel, maar die heb ik niet. Misschien een stomme vraag, maar die zou ik via de persoon kunnen krijgen die dit netwerk heeft geconfigureerd. Wie is dit en wat is het verschil met een gewone WIFI waarmee ik met steunpunten werk. Hoe kan ik die instellen en via wie. Het is me allemaal - beginnende laptopper - nog een beetje een raadsel.

Heel erg bedankt als er iemand zou willen reageren,

Marc

Laatst bewerkt:
Sorry, maar ik heb geen enkel idee wat je bedoelt???

Verbinden met het net zonder ADSL? Casa Tranquilo?

Ik zal me verder verduidelijken. Ik zit thuis waar ik ADSL heb verbonden met een kabel naar de modem. Wat ik wil weten is: hoe kan ik thuis dan draadloos internetten. Heb in mijn laptop een kaart die dat mogelijk maakt, maar hoe kan ik daar dan gebruik van maken. Dat van Casa tranquillo is slechts een voorbeeld. Er zijn meerdere bedrijven die die service van het draadloos verbinden aanbieden.
Wat betreft die WIFI, daar ben ik al uit. Je kunt een abonnement bij een provider nemen en dan gebruik maken van de hotspots.

Volgens mij maak je het allemaal een stuk ingewikkelder dan het is....

Schaf voor thuis een draadloze router aan, sluit die aan op je modem en.... je hebt thuis draadloos internet, zo eenvoudig is het, daar is geen andere of extra provider voor nodig!

:D Bedankt voor je reactie. Een router. Wist dat er iets was waarmee je kon verbinden, maar was vergeten wat. Nodeloos ingewikkekld? Probeerde het gewoon duidelijk uit te leggen.

Marc

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan