Laptop verkrijgt geen netwerk adres

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jurjen de vries

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
9 aug 2007
Ik deel thuis mijn internet verbinding, met behulp van een broadband Router 140g+ van sitcom. Via deze router kan ik met mijn pc (bedraad netwerk) en nog 3 laptop's (wirless netwerk) probleemloos op internet.

Nu heb ik nog een vierde laptop, die op het werk binnen novel draai, deze laptop heeft één keer kunnen verbinden, sinds dien kan hij wel verbinden maar verkrijgt geen netwerk adres. :confused:

Ik kan tussen de verschillende laptop's geen verschillen instellingen vinden. Op de laptop die niet kan verbinden draait xp pro en op de ander computers xp home, kan dit verschil maken?

Verder maak ik gebruik van een WAP-SPK encriptie.

Wie kan me hier verder mee helpen?

Welkom op Helpmij! :D

Ik neem aan dat je WPA bedoeld, een geen WAP-verbinding. Probeer eerst eens de
eigenschappen van je draadloze netwerkverbindingen te openen, op Draadloze netwerken
te klikken en alle netwerken te verwijderen. Vervolgens schakel je je verbinding in Windows
uit, dan het liefst even herstarten en weer inschakelen. Dan opnieuw verbinden.

Wat ook kan, dit is je vijfde systeem. Kan je router wel vijf computers aan?
Vooral oudere routers hebben een limiet, vaak 4...

Bedankt voor de snelle reactie's :thumb:

Ik heb alle verbindindingen verwijdert, laptop uitgeschakeld en opnieuw weer op gestart. Nog steeds het zelfde probleem. :confused:

Zover ik in de documentatie van de router kan vinden is er bedraad een maximum van 4 aansluitingen en draadloos een onbeperkt aantal aansluitingen. Ik heb ook de zelfde problemen als ik aleen deze laptop aan heb staan. :(

Mischien verder nog ideeën?

Ik weet niet precies wat een mac filter is, ik maak verder geen gebruik van individuele mac adressen als dat is wat je bedoeld.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan